י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
התריע על קריסה

אזהרת המומחה מפני מכוניות חשמליות: "יכולות למוטט חניונים"

חניונים ברחבי ארה"ב עלולים להיות בסכנת קריסה בשל משקלם של כלי רכב חשמליים כבדים יותר, כך הזהירו מומחים. חניון התמוטט במנהטן שבועיים לאחר אזהרה על קריסה אפשרית בחניונים בארה"ב

אזהרת המומחה מפני מכוניות חשמליות: "יכולות למוטט חניונים"
הרכבים לאחר הקריסה צילום: צילום מסך

כלי רכב חשמליים כבדים עלולים להפעיל לחץ על חניונים, כך מזהירים מומחים. ביום שלישי האחרון אדם אחד נהרג, וחמישה נפצעו בקריסת חניון במנהטן ניו יורק. חניונים ברחבי ארה"ב עלולים להיות בסכנת קריסה עקב משקלם של כלי רכב חשמליים כבדים יותר, כך הזהירו מומחים.

כריס וופלס, מהנדס מבנים ויועץ שעובד על תקנות חדשות עבור חניונים רבי קומות בבריטניה, אמר כי גורמים רשמיים צריכים להבין כיצד העלייה ברכבי החשמל תשפיע על החניונים הנוכחיים.

"אני לא רוצה להיות מודאג מדי, אבל בהחלט יש פוטנציאל לקריסת חלק מהחניונים שנמצאים במצב גרוע", אמר וופלס ל'טלגרף' לפני שבועיים. "מפעילי החניונים צריכים להיות מודעים למשקל של רכבים חשמליים, ולקבל הערכת משקל וחוזק של החניונים שלהם, ולהחליט אם הם צריכים להגביל את המשקל".

האזהרה הגיעה פחות משבועיים לפני ההתמוטטות הקטלנית ביום שלישי בחניון ניו יורק. יותר מחמישים מכוניות על גג החניון בזמן הקריסה וכי ייתכן שהיו גם מכוניות חשמליות. מנהל הבטיחות אמר ל'ניו יורק פוסט': "היו יותר מ-50 מכוניות על הגג. הבניין לא תקין מבחינה מבנית, חומרים מסוכנים שנמצאים בחניון, מיכלי גז, נוזלים כימיקליים, וזה מסובך עוד יותר בגלל העובדה שיש כמה כלי רכב חשמליים בחניון הזה". מכוניות חשמליות כבדות במיוחד בגלל הסוללות החזקות שלהן.

הבניין נבנה במקור בשנת 1925 עם אישור אכלוס מתוארך לינואר 1926, כך על פי רישומי מחלקת הבניה בעיר.

 

מנהטן קריסת חניון מכונית חשמלית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד