י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
77 שניות מההמראה

נחשפו המילים האחרונות המצמררות של הטייס שהתרסק

נחשפו המילים אחרונות והמצמררות של טייס מטוס הקונקורד לאחר שהמטוס עלה באש והתרסק 77 שניות לאחר ההמראה. 113 איש נהרגו. התיעוד המפחיד של מטוס קונקורד 4590 של אייר פראנס שנבלע בלהבות באמצע הטיסה הוטבע לעד בהיסטוריה הצרפתית

נחשפו המילים האחרונות המצמררות של הטייס שהתרסק
מטוס קונקורד: אילוסטרציה צילום: Pixabay

נחשפו המילים האחרונות והמצמררות של טייס קונקורד שנהרג לאחר שמטוסו עלה באש והתרסק 77 שניות לאחר ההמראה. 113 נוסעים נהרגו.

בשנת 2000, המטוס יצא משדה התעופה שארל דה גול בצרפת לניו יורק ובו 100 נוסעים ותשעה צוותי טיסה. אבל, זמן קצר לאחר ההמראה עלה המטוס היוקרתי באש ובעקבות כך נפל על בית מלון בעיירה קטנה.

התיעוד המפחיד של מטוס קונקורד 4590 של אייר פראנס שנבלע בלהבות באמצע הטיסה הוטבע לעד בהיסטוריה הצרפתית. גם תיעוד מההריסות הותיר את הצופים בהלם כשהמסגרת של המטוס נשארה בהריסות.

כעת ניתן לחשוף את הזוועה האמיתית כאשר מילותיו האחרונות של קפטן כריסטיאן מרטי ב-25 ביולי 2000 נחשפו. לאחר ההמראה נשמע מגדל הפיקוח בפריז אומר לצוות: "קונקורד 4590, יש לך להבות. יש לך להבות מאחוריך". הנווט הראשי של מטוס הקונקורד נשמע אומר: "התרסקות מנוע שני נתק מנוע שני".

לפי הדיווחים בתקשורת הבריטית, המטוס ניסה לצבור מהירות לצורך נחיתת חירום, הקפטן נשמע אומר את דבריו האחרונים. מרטי אמר: "מאוחר מדי אין זמן". טייס המשנה נשמע אז אומר: "לה בורז'ה, לה בורז'ה, (לנחות) שלילי, אנחנו מנסים לה-בורז'ה לנחות בשדה התעופה".

הצוות איבד את הכוח במנוע אחד ולא הצליח להאיץ או לעלות גובה כשניסו נואשות להגיע לנמל התעופה לה בורז'ה. 16 שניות לאחר מכן ההקלטה מסתיימת וזמן לא רב לאחר מכן כולם היו מתים. בנחיתת ההתרסקות נהרגו גם ארבעה אנשים שהיו על הקרקע, מה שהעלה את מניין ההרוגים ל-113.

מטוס הקונקורד בטיסה 4590 של אייר פראנס היה באוויר רק 77 שניות בסך הכל. ההתרסקות גרמה לחברת התעופה לקרקע את מטוסי הקונקורד הנותרים מיד, וחברת בריטיש איירווייס השביתה גם את המטוסי קונקורד שלה.

חוקרים צרפתים אישרו כי צמיג חתוך החל את שרשרת האירועים הטרגית, שהפילה את המטוס. מהחוקרים נמסר: "התאונה מלמדת כי להרס של צמיג, אירוע שאנו לא יכולים לומר שלא יחזור על עצמו, היו השלכות קטסטרופליות בפרק זמן קצר, שמנעו מהצוות לתקן את המצב. לצוות לא הייתה שום דרך לדעת על אופי השריפה או כל אמצעי להילחם בה".

על המסלול נמצאה גם פיסת מתכת קטנה, כנראה ממטוס אחר. חתיכת המתכת בגודל 40 ס"מ חתכה כמעט בוודאות את הצמיג של הקונקורד, והעיפה גושי גומי גדולים במהירות עצומה לתוך מיכלי הדלק של המטוס.

לפחות מיכל דלק אחד נפרץ במקום אחד או יותר, מה שגרם לדליפת דלק משמעותית. הדלק הדולף גרם לשריפה לאורך כל הטיסה. המטוס טס במשך כדקה אחת. חשיפת התמליל הגיעה בעקבות תאונת טיסה נוספת של אייר פראנס שפסק הדין שלה ניתן השבוע.

קונקורד התרסקות מטוס צרפת בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד