כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
תופעות לא מזוהות

ארה"ב עוקבת אחר יותר מ-650 מקרי עב"מים פוטנציאליים

ממשלת ארה"ב עוקבת אחר יותר מ-650 מקרים פוטנציאליים של מה שמכונה "תופעות אוויריות לא מזוהות", הידועות בכינוי "עב"מים"

ארה"ב עוקבת אחר יותר מ-650 מקרי עב"מים פוטנציאליים
עב"מ צילום: Pixabay

ארה"ב עוקבת אחר יותר מ-650 "תופעות אוויריות לא מזוהות", הידועים בכינוי עב"ם, כך לפי הפנטגון. שון קירקפטריק, מנהל המשרד לפתרון בעיות בפנטגון, אמר אתמול לוועדת המשנה של השירותים המזוינים של הסנאט, כי מספר המקרים עלה מ-350 שהוזכרו בדו"ח מודיעיני לא מסווג על תופעות אוויריות לא מזוהות שפורסמו מוקדם יותר השנה.

"מתוך 650, קבענו עדיפות לכמחצית מהם להיות בעלי ערך מעניין בצורה חריגה, ועכשיו אנחנו צריכים לעבור על אלה" אמר קירקפטריק. קירקפטריק תיאר למחוקקים כיצד משרדו מסייע לפנטגון ולקהילת המודיעין לזהות טכנולוגיות זרות, כולל סיוע בזיהוי בלון המעקב מסין שטס מעל המרחב האווירי של ארה"ב בפברואר והופל על ידי חיל האוויר האמריקאי.

הבכיר הראה סרטון למחוקקים בו נצפה כדור קטן שעף דרך מסך המצלמה של מל"ט MQ-9 במזרח התיכון בשנת 2022. מצלמת המל"ט עקבה אחרי האובייקט כשהוא נע בשמים, נכנס ויוצא מהמסך.

קירקפטריק הסביר שהתיק הזה לא נפתר מכיוון שלא היו ראיות אחרות מעבר לסרטון. "זה יהיה כמעט בלתי אפשרי לזהות את זה במלואו, רק על סמך הסרטון הזה" הוא אמר, והוסיף כי התקווה שככל שיאספו נתונים נוספים, יהיה אפשר להסביר את המקרים הלא פתורים.

 

 

ארה''ב פנטגון מל"טים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד