כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ההבדל בין עברית לאנגלית

טייס אל על זומן לשימוע | הנוסעת: "הייתי בשוק"

טייס אל על שהשווה באוזני נוסעים את השואה למאבק נגד הרפורמה המשפטית זומן לשימוע, כאשר הוא צפוי להחזיר היום את המטוס מניו יורק | נוסעת סיפרה: "הייתי בשוק, ממש. חשבתי שיש מקומות בהם אין פוליטיקה, יום השואה זהו יום שנוגע לכולם. איך אפשר להשוות לשואה?"

אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

חברת התעופה אל על העבירה לקברניט דורון גינצבורג מכתב הזמנה לשימוע, לאחר ההודעה החריגה שכרז לנוסעים במטוס לניו יורק: "שואה יכולה לקרות בדיקטטורות, נאבקים על הדמוקרטיה". הקברניט אמור להחזיר היום (חמישי) את המטוס מניו יורק, אך בעקבות המקרה, בחברה בוחנים את האפשרות כי צוות אחר יחזיר את המטוס לתל אביב.

בתוך כך, חנה אבריק, נוסעת 'אל על' שנכחה בטיסה, סיפרה בראיון לרדיו 'גלי ישראל': "כששמעתי את הקברניט הייתי בשוק, ממש. חשבתי שיש מקומות בהם אין פוליטיקה, יום השואה זהו יום שנוגע לכולם. איך אפשר להשוות לשואה? בעברית הוא אמר את זה חריף יותר. באנגלית הוא עשה את זה מנומס יותר".

לדבריה, "הרגשתי שהוא מזלזל ביום השואה, ההתנצלות לא צריכה להיות אלי אלא לניצולי השואה, לאנשים דווקא שלא מכירים כל כך את יום השואה כמו החוצניקים שישבו במטוס וחושבים שאפשר לעשות השוואה כזו. אי אפשר להכניס פוליטיקה לימים כאלו".

לאחר פרסום ההקלטה ביום שלישי, מ'אל על' הגיבו: "החברה מגנה אמירות פוליטיות מכל סוג שהוא, של מי מאנשיה במסגרת עבודתם, ובוודאי לא במטוסיה שלא יכולים להוות במה לפעילות מסוג זה. החברה מורה להימנע מכך. המקרה החריג הזה, שאינו משקף את אנשיה וערכיה של החברה, ייבדק בצורה יסודית על ידי הגורמים הבכירים בחברה".

בכיר במשרד התחבורה אמר ל'כאן' שהשרה מירי רגב כועסת על אל על ואמרה שהטייסים מתנהלים כאילו הם בעלי הבית פעם אחר פעם. לדבריו, השרה שוחחה עם הנהלת החברה ומצפה שהחברה תפעל בהתאם ותכבד את היותה חברה לאומית. "אולי מסלולי הטיסה ברורים, אבל כנראה הכיוון של החברה הולך לאיבוד. המציאות הזאת לא יכולה להימשך, משהו לא טוב קורה שם", היא אמרה.

טייס חיל האוויר אל על קברניט טיסת אל על נוסעת זימון לשימוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד