י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

"אם לא נקבל תוספת - נשבית את הטיסות"

מחריפה מחלוקת ראש הממשלה ושר האוצר על רקע סירוב לפיד לאשר תוספת של 10 מיליארד ש"ח למשרד הביטחון בתקציב 2015 • בכיר במערכת הביטחון תוקף בחריפות ומאיים - "נשבית פעם נוספת את הטיסות והאימונים החל מאפריל הקרוב. זה לא איום, זאת מציאות" • נתניהו נאם וקרא ללפיד: האיומים גוברים - אנחנו זקוקים למיליארדים הללו

נתניהו ולפיד, פלאש90
נתניהו ולפיד, פלאש90

בכיר במשרד הביטחון תקף אמש (א') את שר האוצר על רקע סירובו לאפשר תוספת תקציב של כ-10 מיליארד ש"ח לתקציב 2015. לדבריו שצוטטו בוואלה, "אם לא נקבל תקציב של 63 מיליארד שקלים נשבית פעם נוספת את הטיסות והאימונים ביבשה החל מחודש אפריל הקרוב".

הבכיר הוסיף ואיים - "הצבא פשוט יעצור, כאילו לא הייתה כאן מלחמה בחודשים האחרונים. זה לא איום, זו מציאות".

לטענתו של הבכיר, אנשי האוצר והשר לפיד, אטומים לדרישות משרד הביטחון. "רוצים שנתייעל ונקצץ, אבל לא מוכנים להקשיב בנושא ה'אבנים הכבדות'", אמר. "שוב שוכחים את חלקן של הפנסיות מכלל התקציב, תקציב נכי צה"ל באגף השיקום ותקציב המשפחות השכולות". עוד הוא הוסיף, כי "יש התעלמות מהבקשות הבסיסיות שלנו להפסיק לשלם מס על הדלק ומס על כספי סיוע מארצות הברית. זה לא רציני".

אמש הסתיימה ללא תוצאות במשרד ראש הממשלה פגישת ראש הממשלה נתניהו, ושר האוצר לפיד, בנוגע לתקציב. השניים קבעו כי יתנו לצוותים המקצועיים של המשרדים לדון על הנושא במשך הימים הקרובים, ולהיפגש שוב עלך מנת להגיע לעמק השווה.

גורמים המעורים בפרטים מסרו לתקשורת כי "הייתה פגישה טובה מאוד", אך בסופו של דבר - הצדדים לא הגיעו להסכמה במהלכה. שר האוצר הציג לנתניהו תקציב המאופיין במדיניות של הגדלת הגירעון, הימנעות ממסים ותקציב לתכנית מע"מ 0.

בפגישה עמד נתניהו על תפיסתו לפיה יש לשמור על מסגרת גירעון נמוכה. לפיד הסכים באופן עקרוני לתת תוספת לתקציב הביטחון, אך רק כזאת הקשורה בפעילות המערך הלוחם.

נתניהו לעומתו של לפיד, התייחס אמש לסלע המחלוקת והצהיר כי לדעתו יש להעביר למשרד הביטחון את הסכום המלא אותו דורשים שם, וזאת מבלי שהתנה את ההעברה בדבר. "הכספים שהשקענו בביטחון תרמו לכלכלת המדינה", אמר נתניהו, שחתם אמש את כנס הסייבר הבינלאומי באוניברסיטת תל אביב.

"המיליארדים שהשקענו ב'כיפת ברזל' אפשרו לכלכלת ישראל להמשיך לתפקד במהלך המערכה האחרונה – ומנעו בריחה של השקעות מישראל. המיליארדים שהשקענו בגדר בדרום בלמו כליל את ההסתננות לישראל, גם של הג'יהאדיסטים מסיני. אני זוכר שהייתה ביקורת על ההשקעה ה'מופרזת' שלנו בביטחון, אבל אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אילולא השקענו זאת". נתניהו הוסיף כי "לאור האיומים באזורנו אנחנו זקוקים להגדלה משמעותית של מיליארדים רבים בתקציב הביטחון, ויש לעשות זאת בדרך אחראית ללא גירעון גדול".

ראשי מערכת הביטחון מרוצים מקריאתו של ראש הממשלה נתניהו להעניק את התוספת המבוקשת לתקציב משרד הביטחון. לפי גורמים במשרד, לפיד לא מעוניין בבחירות, והתפיסה הרווחת היא כי בסוף הוא ייאלץ להתיישר עם דרישת ראש הממשלה ויעביר את תוספת התקציב שביקשו.
נתניהו תקציב לפיד ביטחון תוספת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד