כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
דמים בדמים נגעו

כמאה אנשים נרמסו למוות בעת חלוקת כספים

טרגדיה הלילה בצנעא בירת תימן, מעוז המורדים החות'ים: חלוקת כספים המונית הפכה לאסון גדול. קרוב למאה בני אדם נרמסו למוות ויותר משלוש מאות נפצעו. מאות אנשים הצטופפו בבית הספר כדי לקבל מענק בסכום של כ-9 דולר לאדם

כמאה אנשים נרמסו למוות בעת חלוקת כספים
הגופות הרבות על הרצפה צילום: צילום מסך

קרוב למאה בני אדם נהרגו לאחר שנרמסו בבית ספר בבירת תימן צנעא במהלך חלוקת צדקה לרגל סיום הרמדאן, כך אומרים גורמים רשמיים, מה שמזכיר את אסון מירון. על פי הדיווחים, מאות אנשים הצטופפו בבית הספר ביום רביעי בלילה כדי לקבל מענק בסכום של כ-9 דולר לאדם.

אזהרת צפייה: התוכן עלול להיות רגיש עבור אנשים מסויימים

תנועת החות'ים המורדים שולטת בצנעא מאז 2015 והיתה אחראית על החלוקה, התנועה איבדה שליטה אתמול בעת חלוקת הכספים, בתיעוד שפורסם ברשתות החברתיות נראים אנשים צורחים עם עשרות גופות על הקרקע, חלקן אינן זזות. אנשים אחרים נראים מנסים לעזור.

שני אנשי עסקים מקומיים שארגנו את האירוע נעצרו וחקירה מתנהלת, כך מסר משרד הפנים. דובר המשרד האשים את המארגנים ב"חלוקה אקראית" של כספים ללא תיאום עם גורמים מקומיים.

מאות אנשים נפצעו, אמר פקיד בריאות בצנעא. "נשים וילדים היו בין ההרוגים", אמר גורם ביטחוני חות'י לסוכנות הידיעות AFP בעילום שם משום שלא היה מורשה לדבר עם עיתונאים. סוכנות הידיעות AP ציטטה שני עדי ראייה שסיפרו כי לוחמים חות'ים ירו באוויר בניסיון לשלוט בקהל, ככל הנראה פגעו בחוט חשמל שהביא לפיצוץ. זה גרם לבהלה שהובילה לרמיסת הקהל.

המורדים סגרו את בית הספר ומנעו מאנשים, כולל עיתונאים, להתקרב. לפי הדיווחים, החות'ים הסכימו לשלם 2,000 דולר לכל משפחה שאיבדה קרוב משפחה, בעוד שהפצועים יקבלו כ-400 דולר.

תימן נהרסה מהסכסוך הפנימי שהסלים ב-2015, כאשר החות'ים השתלטו על חלקים נרחבים מהמדינה וקואליציה בראשות סעודיה התערבה בתמיכה בממשלת תימן. יותר מ-150,000 בני אדם מתו בסכסוך, שנחשב רבות כמלחמת פרוקסי בין ערב הסעודית לאיראן. יותר מ-23 מיליון בני אדם - שלושה רבעים מהאוכלוסייה - זקוקים לסיוע כלשהו. ממשלת תימן המוכרת בינלאומית יושבת כעת בעיר עדן.

 

תימן הרוגים ופצועים המורדים החותים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד