כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
צאצא של ה'דברי חיים'

האדמו"ר מרמת שלמה הלך לעולמו בגיל 92

האדמו"ר מטשחויב זצ"ל מרמת שלמה שניהל במשך שנים את תלמוד תורה 'תורת אמת' בחיפה הלך לעולמו בגיל 92 במיתת נשיקה. רק השבוע עוד ערך טיש לסבו ה'דברי חיים' מצאנז לרגל יום ההילולא. הלוויה היום ברמת שלמה

האדמו"ר מרמת שלמה הלך לעולמו בגיל 92
הרבי מטשחויב זצ"ל השבוע צילום: א.ה

ברוך דיין האמת: מירושלים מגיעה הבוקר הידיעה על פטירתו הפתאומית בשיבה טובה של האדמו"ר מטשחויב הגאון הצדיק רבי חיים יוסף משה קנר זצ"ל משכונת רמת שלמה בירושלים והוא בן 92 בפטירתו. 

הרבי שנחלש בשנים האחרונות נפטר פתאומי במיתת נשיקה, אמש עוד השתתף בשמחת אירוסי נכדתו בביתו ורק בתחילת השבוע ערך את שולחנו לרגל הילולת זקנו בעל ה'דברי חיים' מצאנז זצ"ל. 

האדמו"ר מטשחויב זצ"ל נולד ברומניה בז' אב תרצ"א לאביו האדמו"ר רבי אברהם אביש קנר זצ"ל ולאמו מרת טובה מלכה ע"ה בתו של האדמו"ר רבי משה יוסף מסוליצא זצ"ל.

אבי, שהוכתר לאדמו"ר בשנת תרפ"ט היה צאצא ישיר לבעל ה'דברי חיים' מצאנז זצ"ל לאחר שאביו האדמו"ר רבי יעקב שמשון קנר זצ"ל היה חתנו של האדמו"ר משינווא זצ"ל שהיה נכדו של ה'דברי חיים' זצ"ל. 

ביאס שברומניה הקים אביו הרבי מטשחויב זצ"ל את חצרו. בפרוץ מלחמת העולם השנייה ניצל בנס מהפרעות והקים את חצרו בארץ בשכונת חליסה בחיפה שם שימש כאדמו"ר במשך ארבעים שנה. 

בנו, רבי חיים יוסף משה זצ"ל ניהל במשך כארבעים שנה את תלמוד תורה "תורת אמת" בחיפה שם העמיד אלפי תלמידים, לאחר מכן המשיך את דרכו של אביו באדמו"רות ופתח את בית מדרשו בשכונת רמת שלמה בירושלים. 

בחודש תמוז תש"פ נפטרה רעייתו הרבנית הצדקנית מרת יפה שרה שיינדל קנר ע"ה, בתו של הרבני החסיד המפואר, שלשלת היוחסין, רבי יוסף שמואל פרנקל זצ"ל מגזע צאנז שינווא.

רבים מתושבי רמת שלמה היו משחרים לפתחו של הרבי הישיש זצ"ל שדלה והשקה מאבותיו מגזר צאנז-טשחויב- שינווא. 

זכה הרבי זצ"ל והותיר אחריו דור ישרים מבורך: בנים ובנות, חתנים וצאצאים הממשיכים את דרכו המיוחדת.

מסע הלוויה יצא היום (חמישי) בשעה 16:30 אחר הצהריים מהיכל בית המדרש שינאווא טשחויב ברחוב אלנקווה 25 בשכונת רמת שלמה בירושלים להר המנוחות - שם ייטמן לצד רעייתו הרבנית ע"ה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

בעריכת הטיש השבוע. צילום: א.ה. 

טשחויב הדברי חיים רמת שלמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד