כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"מחייב" לזמן קיץ

"זו השיטה": אברכי הכולל מספרים על ההצלחה במבחני הרבנות

לאחר סיום בין הזמנים ועם תחילת זמן קיץ, אברכים רבים לקחו על עצמם "מחייב" להיבחן לרבנות/דיינות • הכירו השיטה שהצליחה להביא מאות בוגרים לעבור את מבחני הרבנות בהצלחה

"זו השיטה": אברכי הכולל מספרים על ההצלחה במבחני הרבנות
לימודים לרבנות. אילוסטרציה צילום: Daniel Dreifuss/Flash90

לאחר סיום בין הזמנים ובתחילת זמן קיץ, לומדים רבים ואברכים רציניים מעידים כי זה הזמן לקחת על עצמם אתגרים חדשים, בזמן שהם ניגשים רעננים לזמן החדש.

גם אתה רוצה ללמוד ולצלוח בקלות את המבחנים? לחצו כאן עכשיו>>

אחד האתגרים הרציניים שאברכים רבים לקחו על עצמם כדי להוות 'מחייב' עבורם, הוא להיבחן במבחני הרבנות הראשית להסמכת רבנות או דיינות, ובכך לזכות גם במשרה תורנית מתגמלת ומכובדת ואף להישאר בעולמה של תורה.

רבים פונים למכון המשפט מבית מל"מ לאחר שגמרו בדעתם לקחת את האתגר להיבחן על החומר הרב הנדרש בכדי להיסמך לרב או לדיין במבחני הרבנות הראשית, והם מבקשים פתרון לצורת הלימוד שתועיל להם לזכור את החומר הרב בצורה בהירה.

כידוע הלימודים הנ"ל הינם קשים במיוחד ודורשים זכירת חומר בהיקף ענק ולא מעט אברכים מנסים פעם אחר פעם לשרוד את מבחני הרבנות הראשית בכוחות עצמם ולא עולה בידם. בחלק גדול מהמקרים מתברר שהסיבה אינה תלויה בהם אלא בדרך לימודם.

"קשה מאוד לעשות את זה לבד", אומר אחד מהבוגרים הטריים של מכון 'תורת המשפט' מבית מל"מ. "אני מכיר כמה אברכים שניסו במשך שנים ונכשלו פעם אחר פעם. בזכותם הגעתי למה שהגעתי". בדברי הסבר על דבריו התמוהים, הוא מספר כי כבר מגיל צעיר הציב לעצמו יעד – לקבל סמיכה לרבנות. אך לא מצא את הזמן לכך. "לפני עשר שנים לקראת בין הזמנים פסח היו בכולל שלנו כמה אברכים שהתחילו ללמוד לבד את ההלכות כדי להיבחן ברבנות. ראיתי אותם חוזרים בעיניים כבויות עד שגילו את שיטת '6 הנקודות' של מל"מ הם שיתפו את כולם בעוד הצלחה במבחן ועוד הצלחה. למי ששאל הם הסבירו שהם גילו שיטה קלה במיוחד ללימוד שעוזרת להצליח במבחן. בזכותם גם אני גיליתי את השיטה. זאת השיטה של מל"מ שנקראת שיטת שש הנקודות".

הרב יגאל מוניסר שליט"א יו"ר מכון מל"מ מסביר כי "אין הבדל של ממש בין מי שלומד רבנות או דיינות ובין מי שלומד טוען רבני. בכל המקרים הללו אפשר להצליח בקלות באמצעות שיטת לימוד חדשנית שאף הוכיחה את עצמה שוב ושוב אצל מאות אברכים שכבר מחזיקים תחת ידם תעודת יורה-יורה, ידין-ידין או הסמכה של טוען רבני. זה הסוד שהצלחנו להגיע ל95 אחוזי הצלחה!".

אפשר להבין מדוע נוטים רבים מן האברכים ללמוד לבד או עם חברותא אך בכוחות עצמם ובשיטת הלימוד אליה הורגלו מילדות. משום שלימוד הגמרא מעניק ללומד את היכולת לפתח חשיבה עצמאית ונותן לו את הכלים ללמידה בכוחות עצמו. וזה טוב כי שיטת שש הנקודות מבית מל"מ באמצעותה לומדים היום רבנות, דיינות וטוען רבני, מתבססת על היכולת והכלים הללו אך מוסיפה להם מיומנויות שינון וזיכרון יחד עם התאמת חומר הלימודים למבחני הרבנות.

מגידי השיעורים של 'מכון תורת המשפט' מבית מל"מ, פיתחו את השיטה מתוך ניסיון של שנים הן בהוראת איסור והיתר והלכות בכלל והן בהיכרות מעמיקה עם בניית המבחנים ברבנות הראשית וסיבותיה. כך מתאפשר ללמודים בתורת המשפט לקצר את משך הלימוד ולהגיע להישגים מפתיעים במבחנים. כך שלימודי דיינות נמשכים כארבע וחצי שנים, לימודי רבנות כשלוש וחצי ואילו לימודי טוען רבני כשנה בלבד".

גם אתה רוצה ללמוד ולצלוח בקלות את המבחנים? לחצו כאן עכשיו>>

מבחנים רבנות מבחני דיינות הלכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד