כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אירוע חריג

המרד בגולני: זה העונש המיקל שנגזר על הפלוגה

במקרה החריג שאירע לפני יומים לוחמים מחטיבת גולני השאירו את הנשקים ויצאו הביתה בשל החלפת מפקדם | העונש שקיבלו נחשב מיקל במיוחד

המרד בגולני: זה העונש המיקל שנגזר על הפלוגה
השבעת לוחמי גולני בכותל המערבי צילום: דובר צה"ל

בהמשך לאירוע שהתרחש לפני יומיים, ביום שלישי, של לוחמים בפלוגת חשיפה תקיפה בגדוד 82, התבצע תחקיר משותף של מפקד חטיבה 7, אל״ם יפתח נורקין ומפקד חטיבת גולני, אל״ם יאיר פלאי.

בתחקיר שביצעו המפקדים עלה כי הלוחמים פעלו באופן שאינו עולה בקנה אחד עם ערכי צה״ל, ובניגוד למצופה מלוחמי צה״ל. בהתאם לכך, הוחלטו מספר צעדים פיקודיים.

לאחר שיחתו של מפקד חטיבה 7, אל״ם יפתח נורקין, עם לוחמי הפלוגה הוחלט לשפוט ולהענישם במאסר על תנאי.

בנוסף לכך, הוחלט כי לוחמי הפלוגה לא יבצעו כל פעילות מבצעית עד להשלמת סדרה ערכית- משמעתית וחינוכית אותה הם יעברו בימים אלו.

כחלק מהנושאים שידונו בסדרה יעבירו המפקדים ללוחמים תכנים בנושאי משמעת, תרבות צבאית, רוח וערכים. על פי הצפוי, בסיומה של הסדרה ישובו לסדרת אימונים שרק לאחריה תבחן החזרתם לפעילות מבצעית.

כזכור, האירוע החריג אירע כאשר פלוגה שלמה בגדוד 51 של חטיבת גולני פתחה באירוע נפקדות, השאירו את הנשקים ביחידה ועזבו אותה. 

פלוגת הלוחמים בחטיבת גולני, שנמצאת תחת פיקודה של חטיבה 7, עשתה זאת במחאה על הדחת מפקדם והחלפתו במ״פ מהצנחנים. מפקד הפלוגה הועבר מתפקידו בגלל סיבת "אי התאמה לתפקיד". מיד לאחר מכן התקיים שיח ערכי - פיקודי עם הלוחמים שביצעו את אירוע הנפקדות. 

על פי גורמים המעורים בפרטי המקרה מדובר בעונשים מקילים במיוחד וזאת בשל העובדה שלא נגזר על אף אחד מהחיילים שליחה בפועל לכלא. אלא בסך הכל עונש מיקל - ריתוק של שבת. בנוסף, עצם העובדה כי הפלוגה המורדת מגולני לא תפורק נחשב כתקדים מפני שעד כה מרידות מסוג אלו הביאו לפירוק הפלוגות הסוררות. 

גולני נפקדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד