כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"אפשר להגיע לפשרה"

אהרן ברק: "זכותם של המוחים להפגין מול ביתי"

נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק הצדיק את זכותם של המוחים להפגין מול ביתו. עוד אמר: "השבועות הקרובים הם השבועות הקריטיים. אם לא תהיה הסכמה, המאבק יימשך. את עריצות הרוב אסור לאפשר"

אהרן ברק: "זכותם של המוחים להפגין מול ביתי"

בריאיון ל'הארץ' התייחס נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק למחאה שערכו אתמול (רביעי) תומכי הרפורמה מול ביתו. "המשטרה חצצה ביני לבין המפגינים. לא הרגשתי פחד. אני מכבד את ההפגנות כל עוד הן לא עוברות את הגבול של אי-שימוש באלימות. הגבול השני הוא שהפגיעה צריכה להיות מידתית. צריך לאפשר למשפחה ולאיש הציבור לנוח ואין לקיים הפגנות בשעות הצהריים או בלילה. המפגינים באו לביתי ב-19:00 והלכו ב-21:30. בכל המערכה שמתקיימת - האירוע הזה הוא קטן", אמר.

עוד אמר ברק כי "זו זכותם של האנשים להפגין מול ביתי. כתבתי בפסקי דין שזכות ההפגנה היא גם להפגין מול הבית הפרטי של איש ציבור. הם רואים בי איש ציבור וזה בסדר מבחינתי".

בהמשך הריאיון הביע ברק אופטימיות מעצירת חקיקת הרפורמה: "ייאמר לזכותו של יריב לוין שבגללו סוף כל סוף יש שיח רציני בחברה הישראלית על תפקיד בית המשפט, על הצורך בביקורת שיפוטית ועל הגבולות של הביקורת השיפוטית. הדברים האלה ראויים לדיון ואני מקווה שהשיחות שמתקיימות בבית הנשיא יביאו להסכמה. לפתרונות בסוגיות החוקתיות האלה אי אפשר להגיע רק כי הרוב או המיעוט חושב שהם נכונים. צריך להתפשר והפשרות צריכות להיות סבירות ומידתיות".

במענה לשאלה אם הוא סבור שניתן להגיע לפתרון שיוסכם על הצדדים, הוא השיב בחיוב. "אני חושב שאפשר להגיע לפשרה. אנחנו נמצאים ברגע חוקתי. החמצנו אותו ב-1948 ויש תחושה שהגיע הזמן לעשות את מה שלא נעשה. זה לא יהיה מעמד הר סיני שני, אבל יכולה להיות פשרה חשובה מאוד", אמר.

את הריאיון סיכם ברק בכך ש"אם הקואליציה אומרת שהיא רוצה להגיע להסכם, אין לי בשלב זה בסיס לומר שכל רצונה הוא לדחות בכמה שבועות את מימוש התוכנית. אולי אני טועה בעניין הזה". יחד עם זאת הבהיר כי: "השבועות הקרובים הם השבועות הקריטיים. אם לא תהיה הסכמה, המאבק יימשך. את עריצות הרוב אסור לאפשר".

אהרן ברק הפגנה הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד