כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

איטום קירות: כך תעשו את זה נכון

תהליך איטום קירות צריך להיות מבוצע על ידי קבלן איטום מקצועי. איטום קירות חיצוניים חייב להיות מבודד בצורה הרמטית, סוגי האיטום השונים מבטיחים איטום מפני רטיבות, איטום מפני קור ואף איטום אקוסטי. ישנן שיטות שונות לביצוע איטום קירות, השיטה משתנה בהתאם לסוג המבנה, היקף עבודה ובאם מדובר על קירות פנימיים או חיצוניים

איטום קירות: כך תעשו את זה נכון
איטום קירות צילום: canva

תהליך איטום קירות חיצוני

קיימים מספר שלבים בתהליך איטום קירות חיצוני, בהמשך נדבר על איטום קירות פנימיים. לפניכם כל שלבי העבודה:

  • הכנה - בעל המקצוע מגיע למקום ובוחן את סוג העבודה ביחס לסוג הקיר, בהתאם להיקף העבודה, סוג המבנה וגודל הקיר. בנוסף, יכול לבחון בעל המקצוע האם נדרשת כאן עבודה נוספת של איטום חלונות, מרפסות וגג. שלב ההכנה הוא קריטי כדי לבחור בציוד המתאים, אם מדובר על מבנה רב קומות עבודת האיטום תעשה באמצעות סנפלינג. 
  • טיח - יש לבחון מה מצב הטיח, האם הוא מתאים לביצוע עבודה. אם הטיח במצב טוב, כל מה שנדרש לעשות הוא לבצע את הקירות החיצוניים. אם הטיח אינו במצב טוב, יש להסיר אותו ולטייח מחדש. האפשרויות הן שליכט רגיל ולאחר מכן לצבוע בצבע אקרילי. יש לבחון האם הפתרון הזה מתאים לאיטום יעיל של קירות המבנה. האופציה הנכונה יותר היא לבצע שליכט אקרילי, שימוש בחומר אחר אך אותה פעולה. שליכט אקרילי מתאים לקירות שיש בהם יותר סדקים וכשלים.
  • סגירות - מה שחשוב לבצע בתהליך העבודה לפני שכבת האיטום הוא לבחון האם יש סדקים או חורים בקיר. אם קיימים, יש לסגור אותם באמצעות טיח או כל אמצעי אחר העמיד בפני חומר האיטום. 
  • יישום האיטום - לאחר מכן, בעל המקצוע אוטם בשתי שכבות את הקירות, בדרך כלל באמצעות התזה. אם מדובר על עבודה נקודתית הפעולה תעשה על ידי מריחה. בעל המקצוע בוחר את חומר האיטום המתאים ביותר ביחס למבנה, תקציב והיקף עבודה. אם מדובר על איטום קירות חיצוניים מחופים, יש למלא בין האבנים מילוי ייעודי באמצעות רובה אוטמת.

איטום קירות פנימיים

איטום קירות פנימיים נקרא גם איטום שלילי, פחות נפוץ להשתמש בשיטה זו מכיוון שהיא בדרך כלל רק שמה פלסטר על המכה ולא נוגעת בשורש הבעיה. השימוש באיטום קירות פנימיים הוא בכל מקרה של רטיבות נקודתית. הרטיבות יכולה לנבוע מגורמים אחרים, ולאו דווקא מגשם. לדוגמא, פיצוץ בצנרת. תהליך העבודה באיטום קיר פנימי משתנה ביחס לסוג הקיר (בטון, עץ, גבס) ובהתאם להיקף הרטיבות. איטום קיר פנימי גם הוא מבוצע על ידי הסרת צבע, טיח וכל גורם שמפריד בין הבסיס לשכבת האיטום. יש למלא את הסדקים בשפכטל, ולאחר מכם מורחים שכבת איטום ובסיום יש לצבוע את הקיר באמצעות צבע אקרילי. 

מה משפיע על מחיר איטום קירות?

יש מספר משתנים המשפיעים על כמו סוג חיפוי קיר, איטום מלא או חלקי, שיקומי בטון, מקור רטיבות, סנפלינג ועוד. המחיר של איטום קיר חיצוני או פנימי משתנה בהתאם להיקף העבודה, המחיר נקבע לפי מ"ר. המחירים יכולים להתחיל מכ-120 ש"ח עבור איטום קירות פנימי וחיצוני והמחיר יכול להגיע גם ליותר מ-1,500 ש"ח כאשר מדובר על תהליך מורכב יותר וגישה לקויה לקיר. יש קבלני איטום אשר קובעים את המחיר לפרויקט ולא לפי מ"ר, המטרה היא לבחור בעל מקצוע מנוסה ומקצועי. 

אודות איטום טל

חברת איטום טל הינה חברה מקצועית המתמחה באיטום קירות, איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות, איטום בסנפלינג, איטום קירות פנימיים, איטום בריכות ואחרים. החברה פועלת בפריסה ארצית, דוגלת בזמינות גבוהה ושקיפות מלאה מול הלקוח. 

איטום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד