כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"שקרן מועד"

נשיא פולין: "לפיד פוגע באינטרסים הביטחוניים של ישראל"

נשיא פולין אנדז'יי דודה התייחס ליחסים השבריריים בין מדינתו לישראל, ותקף בחריפות את יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "הוא שקרן מועד. יש לו מין אינטרס פוליטי משלו לפלג בין אומותינו ומדינותינו. אני לא חושש לומר זאת: הוא פוגע באינטרסים החיוניים של ישראל, לרבות הביטחוניים"

יאיר לפיד
יאיר לפיד צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

נשיא פולין אנדז'יי דודה העניק ריאיון ל'ישראל היום' ודיבר על היחסים בין מדינתו לישראל וההסכם שנחתם לאחרונה בין שתי המדינות שבעקבותיו יוחזרו משלחות הנוער לבקר במחנות בפולין.

במענה לשאלת המראיין אלדד בק מה המשמעות ההיסטורית של מרד גטו ורשה עבור פולין היום, השיב הנשיא: "אנחנו מרגישים שזה חלק מההיסטוריה המשותפת שלנו. זה היה מרד של יהודי פולין במלחמת העולם השנייה. בישראל זה כמובן אירוע היסטורי חשוב בהיסטוריה היהודית. הגרמנים כלאו את היהודים בגטו. הצעירים שבהם מרדו, לקחו בידיהם נשק, ונלחמו. רובם נהרגו, כי לא היו להם סיכויים גדולים לשרוד. הם הראו לעולם כולו במעשיהם את גבורתם הרבה. כיום, בישראל, מרד גטו ורשה הוא חלק מהנרטיב הלאומי, אבל זה גם חלק חשוב של ההיסטוריה הפולנית במלחמה. אנו רואים בו מרד משלנו".

עוד אמר: "אני אומר שזה היה מרד פולני, כי הלוחמים היו יהודים פולנים, אזרחים פולנים. מכאן, שהם היו חלק מההיסטוריה הפולנית. רבים מהם היו חלק מהאינטליגנציה הפולנית, אנשים משכילים, בעלי מקצועות שונים. הגרמנים הם שהפרידו את היהודים הפולנים הללו מהחברה הפולנית. שמו עליהם אות קין".

הנשיא נשאל על הדיווח לפיו ישראל נכנעה לפולין ובמסגרת ההסכם לחידוש מסעות הנוער המליצה על ביקור באתרים שבהם מונצח זכרם של פולנים שרצחו יהודים. הנשיא התחמק מן השאלה, והשתמש בה כדי לתקוף את יו"ר האופוזיציה לפיד.

"שמעתי על הדיווח הזה ועל ההצהרה של פוליטיקאי ידוע אחד בישראל, חבר בממשלת ישראל הקודמת, שידוע בעמדתו העוינת כלפי פולין והעם הפולני. אומר זאת כך: עבורנו האיש הזה הוא שקרן מועד. יש לו מין אינטרס פוליטי משלו לפלג בין אומותינו ומדינותינו. אני לא חושש לומר זאת: הוא פוגע באינטרסים החיוניים של ישראל, לרבות הביטחוניים", אמר.

המראיין שאל: 'אינך רוצה להזכיר את שמו של הפוליטיקאי הזה'? לכך השיב הנשיא: "כולם יודעים על מי אני מדבר".

הנשיא הפולני בירך את ישראל לרגל יום עצמאותה ה-75: "אני מברך את ישראל ואזרחיה לרגל יום זה שהוא מאוד חשוב ומשמעותי, בעיקר בהתחשב בעובדה שב־75 השנים האחרונות ישראל עברה הרבה רגעים קשים ושרדה. פולין מרגישה שהיא חברה של מדינת ישראל, גם מאחר שאנשים רבים שבעבר היו אזרחים פולנים השתתפו בהקמתה. אני מאחל לישראל ולישראלים שלום ושלווה".

יאיר לפיד נשיא פולין יו''ר האופוזיציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד