כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
טוב מאוחר מלעולם לא

בת 98 עלתה לארץ רגע לפני חגיגות 75 למדינה

יהודייה אוסטרלית בת 98 ירדה מהמטוס על כיסא גלגלים השבוע והפכה לאזרחית ישראלית בגילה המופלג. היא האישה השנייה שעלתה בגיל כזה בכמעט 75 שנותיה של המדינה

בת 98 עלתה לארץ רגע לפני חגיגות 75 למדינה
דרכון ישראלי צילום: נתי שוחט, פלאש 90

רות טרלו, ילידת 1925, נולדה בבריטניה ובהמשך עברה לאוסטרליה. הגברת בת 98 הפכה רשמית לאזרחית ישראלית ימים ספורים לפני יום העצמאות ה-75 של ישראל בשבוע הבא.

לרות, יש 3 ילדים 1 באוסטרליה ושתי בנות בארץ, ששה נכדים מהם ארבעה בארץ, ו-11 נינים. היא נולדה בבריטניה גדלה באירלנד והייתה מעורבת מאוד בחיי הקהילה היהודית. כשעברו לאוסטרליה היא ובעלה היו ממקימי הקהילה וממקימי בית הכנסת, בגילה המתקדם החליטה לעלות לארץ כדי להיות קרובה לבנותיה שגרות בהרצליה ובתל אביב.

רות בת 98 הפכה לישראלית

היא טסה מאוסטרליה עם נחיתת ביניים בדובאי למרות גילה המתקדם. גברת טרלו אמרה על העלייה: "יש לי שתי בנות שחיות בישראל אז חשבתי שבגילי, שהוא די מבוגר, אצטרף אליהן בישראל ואראה איך זה לגור לידן".

היא הדגישה כי "אני כמובן אוהבת להיות אזרחית אוסטרלית, אבל אם אוכל להשתקע כאן, יהיה לי טוב להיות עם המשפחה שלי בישראל". היא הוסיפה כי "כל חיי הייתי ציונית".

מנכ"ל משרד העלייה והקליטה אביחי כהנא אמר בהודעה לתקשורת: "הסיפור של רות מעורר השראה, אני שמח שהיא החליטה לבוא ולהצטרף אלינו כדי לחגוג את יום העצמאות ה-75 למדינת ישראל". כהנא הוסיף כי "רות היא סמל לאהבת הארץ המוכיחה שהציונות שוכנת בליבנו בכל גיל, מכל מקום בעולם".

אזרחות ישראלית אוסטרליה עליה לארץ עליה לישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד