כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לקראת יום הזיכרון

רשת חברתית חדשה הושקה להנצחת קורבנות הטרור

פלטפורמת הנצחה חברתית חדשה הושקה לקראת יום הזיכרון על רקע השסע החברתי העמוק שעובר על החברה הישראלית, במטרה להנציח את קורבנות הטרור מכל צידי המפה הפוליטית ומתקופות שונות

רשת חברתית חדשה הושקה להנצחת קורבנות הטרור
הר הרצל צילום: יונתן זינדל - פלאש 90

פלטפורמת הנצחה חברתית חדשה הושקה על ידי עמותת OneFamily ופרויקט Remember לקראת יום הזיכרון, על רקע השסע החברתי העמוק שעובר על החברה הישראלית, במטרה להנציח את קורבנות הטרור מכל צידי המפה הפוליטית ומתקופות שונות.

הרשת החברתית Remember משמשת בית וירטואלי ותאחד בין משפחות שאיבדו את יקיריהם בפיגועי טרור מכל השנים. פלטפורמת Remember תסייע להתמודד עם אתגר ההנצחה ולשמר את הזיכרון הציבורי אודות נפגעי הטרור מהעבר. למעשה, כל אחד, קרוב משפחה, חבר לעבודה או חבר מהצבא, יכול להיכנס לדף הזיכרון של קורבן הטרור ולשתף זיכרון אישי ממנו.

עד כה הונצחו בפלטפורמה מספר קורבנות טרור מהאינתיפאדה השנייה וכן מאירועי הטרור האחרונים. בין המונצחים, אברהם שלמה זלמן צורף שנמנה עם מחדשי היישוב האשכנזי בירושלים ונחשב לקורבן הטרור הראשון.

בין השאר הונצחו האם והאחיות למשפחת די שנרצחו לפני כשבועיים בפיגוע בבקעת הירדן, ברק לופן שנרצח בפיגוע ירי ברחוב דיזינגוף בתל אביב באפריל השנה, אורי אנסבכר, שנרצחה ב-2019 ביער ליד ירושלים, אליהו דוד קיי שנרצח בשנת 2021 בעיר העתיקה בירושלים, הנערה רנה שנרב שנרצחה במעיין ליד ההתיישבות דולב בשנת 2019, שלום יוחאי שרקי שנרצח ב-2015 בפיגוע דריסה בגבעה הצרפתית בירושלים, הרב מיכי מרק שנרצח בפיגוע ירי ב-2016 בכביש 60, סמ"ר ברק חדריה שמואלי שנרצח ברצועת עזה ב-2021 וויקיפדיה החליטה להוריד ערך שנכתב לזכרו, הנערה נעה אורבך שנרצחה ב-2002 בפיגוע ירי בכפר סבא.

רחל מייט שייזמה את פרוייקט רממבר: "מטרת הפלטפורמה היא לרכז במקום אחד את כל הסיפורים האישיים אודות קורבנות הטרור ולאפשר לכל הציבור לקחת חלק בהנצחה שלהם". לדבריה, "זה המקום היחיד שמאחד משפחות מימין ומשמאל, מהעבר ומההווה. הפלטפורמה היא המקום היחיד שמאחד בין פיגועים מן העבר לפיגועים שארעו לאחרונה ותסייע להתמודד עם האתגר הבלתי אפשרי של הנצחת נפגעי הטרור ולא תאפשר לשכוח אותם".

שונטל בלזברג יו"ר עמותת "OneFamily": "עד היום, המשפחות נאלצו ללקט כמעט לבדן או בסיוע OneFamily את הסיפורים לבדם כדי להכין ספר, חוברת או אתר עם סיפורי חייו של יקירם ומעט אנשים נחשפו לסיפורם".

אורית מרק, בתו של הרב מיכי מרק ז"ל: "החיים מלמדים שלאחר כל פיגוע, מתפרסמים בתקשורת סיפורים ראשונים על קורבנות הטרור, אולם מהר מאוד, הציבור כולו ממשיך בחייו. לעומת זאת, בני המשפחות, חברים ומכרים לא נרפאים משגרת השכול כשכל פיסת מידע על חיי יקירם גורמת להם להתרגשות מיוחדת כשהם נחשפים לפרט חדש בקורות חייו או שיתוף זכרון שלא ידעו, ועכשיו יש לנו הזדמנות לעלות את כל הסיפורים האלו לפלטפורמה אחת שכולם יוכלו לקרוא ולעשות דברים טובים לזכרם".

כדי להוסיף שמות ופרטים על הנופלים לחץ כאן.

יום הזיכרון פיגועי טרור חיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד