כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ברקע החשש ממחאות

מזכירות הממשלה פרסמה את שיבוץ השרים ליום הזיכרון

על רקע החשש מהומות בבתי העלמין, מזכירות הממשלה פרסמה את השיבוצים של השרים והח"כים. השר לוין באופקים והשר לביטחון לאומי בן גביר בבאר שבע. הרשימה המלאה 

מזכירות הממשלה פרסמה את שיבוץ השרים ליום הזיכרון
פלאש 90

מזכירות הממשלה פרסמה היום (חמישי) לקראת יום הזיכרון, את השיבוצים של השרים והח"כים - זאת ברקע הקריאות של חלק מהמשפחות השכולות שפוליטיקאים לא יגיעו לבתי העלמין. 

על פי השיבוץ, שר הביטחון גלנט ינכח בבית העלמין בקריית שאול, שר המשפטים יריב לוין באופקים, שרת התחבורה מירי רגב בחולון ושר התקשורת שלמה קרעי באשקלון.

השר לביטחון לאומי בן גביר, ינאם בבית העלמין הצבאי בבאר שבע. השרה מאי גולן, תנאם בראשון לציון. שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקונפף יהיה נציג הממשלה בקריית גת.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד יגיע לבית העלמין בתל מונד, חה"כ אביגדור ליברמן יהיה בהרצליה, יו"ר ועדת חוץ וביטחון יולי אדלשטיין ינאם בחדרה וחה"כ ניסים ואטורי מהליכוד יהיה נציג הכנסת בבית העלמין בקריית שמונה.

נזכיר כי מוקדם יותר היום שר הביטחון יואב גלנט שלח מכתב ליו"ר הכנסת אמיר אוחנה ולמזכיר הממשלה יוסי פוקס, בו ביקש להעביר באמצעותם מסר לשרים ולחברי הכנסת לקראת טקסי יום הזיכרון - בבקשה להימנע מאמירות פוליטיות בנאומיהם.

גלנט כתב בפתח המכתב: "יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל הינו מהימים הקדושים והרגישים בשנה. בימים אלה, יותר מתמיד, עלינו להעביר לחברה הישראלית מסר מאחד. בבתי העלמין הצבאיים קבורים חללי מערכות ישראל, מכל חלקי החברה והעם שמסרו את נפשם למען המדינה".

גלנט הוסיף: "כולנו ערים לשיח הציבורי, בעד ונגד השתתפות נבחרי ציבור בטקסי הזיכרון. נבחרי הציבור, המייצגים את הציבור בכנסת ובממשלה, נבחרים על ידי העם, ומהווים סמל. אני סבור שיש חשיבות רבה לנוכחות ממלכתית של נבחרי ציבור בטקסי הזיכרון ובבתי העלמין הצבאיים ביום הקדוש הזה".

עוד כתב השר: "עם זאת, אל לנו להכניס ביטוי פוליטי לקודש הקודשים שלנו, בתי העלמין הצבאיים. אזכיר בהקשר זה את היוזמה הברוכה של ח"כ חילי טרופר שבמסגרתה חתמו כ-100 חברי כנסת, על ההתחייבות שלא לשלב בדבריהם כל אמירה פוליטית".

לסיום כתב גלנט: "אבקש לפנות באמצעותכם לשרים ולחברי הכנסת, ברוח האחדות, ולבקש מהם לבטא בנאומיהם בטקסים בבתי העלמין מסרים ממלכתיים וציוניים המדגישים את תקומתה של מדינת ישראל ומעלים על נס את ערך השותפות והאחדות, לצד הבעת כבוד והוקרה לנופלים ועמידה כתף אל כתף לצד המשפחות השכולות, אשר שילמו את המחיר היקר מכל".

 

יום הזיכרון מחאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד