ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
השיעור עובר לצהריים

מהפכה בעולם התורה: הישיבה של ר' אשר אריאלי בתוך ישיבת מיר

"השיעור של רבי אשר אריאלי" השיעור הגדול ביותר בעולם הישיבות עובר לשעת הצהריים לצד זאת החבורה של ר' אשר אריאלי תהיה ישיבה נפרדת בפני עצמה עם תפילות בבניין ענק שהוקצה לשם כך. 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים מהשינוי הדרמטי שהפכו לשיחת היום בעולם התורה

מהפכה בעולם התורה: הישיבה של ר' אשר אריאלי בתוך ישיבת מיר
הגר"א אריאלי בשיעור בבני ברק צילום: שוקי לרר

עם תחילת זמן קיץ בעולם הישיבות מהפכה של ממש בישיבה הגדולה בישראל, שמתחילה בכך שכל הבניין של 'בית שלום' בשכונת בית ישראל יוקצה רק לגאון רבי אשר אריאלי ובעצם תהיה ישיבה נפרדת בתוך מיר עם תפילות. 

הגאון רבי אשר אריאלי, מראשי ישיבת מיר ומהרמי"ם הכי חשובים בישיבה הגדולה בישראל, נודע בשיעורו הגדול ביותר בעולם הישיבות, הנמסר מידי יום בהשתתפות מאות בחורים. השיעור נמסר בשפת היידיש וקיים רישום מראש לשיעור מבעוד מועד.

כעת, לאחר שכבר דובר רבות על כך, הגר"א אריאלי הופך החל מיום שני הקרוב לישיבה נפרדת בתוך מיר, ועל כך הודיעה הנהלת ישיבת מיר שכל בניין 'בית שלום' הופך לחבורת הגר"א אריאלי, שיכלול גם תפילות וסדרים כרגיל. בבניין 'בית שלום' עד היום לא היו תפילות וכן כל החבורות שהיו בבניין עוברים למקום אחר שיוקדש רק לר' אשר ותהפוך לישיבה ליטאית בתוך מיר. 

חידוש נוסף הוא השיעור היומי שעובר לשעה 12:20 בצהריים מהשעה 18:00 בערב עד היום, כל  זה מצטרף לחידוש נוסף שר' אשר מוסר גם שיעור יומי בעברית לאחר שהשיעור היומי נמסר ביידיש, השיעור בעברית מושך אליו תלמידים משאר הישיבות בירושלים שלא יודעים יידיש. 

המודעה בישיבת מיר על השינוי הדרמטי. צילום: באדיבות המצלם

לפני השיעור של ר' אשר שנסמר עד עתה מידי ערב, גם עיניו של מי שמעולם לא דרך ברחובות שכונת בית ישראל בירושלים, יבחינו בהתרחשות קלה. בין הסמטאות, מתקבצים ובאים מאות לומדים אל עבר בניין בית המדרש 'בית שלום'. שתי כניסותיו, מרחוב 'רבי שלמה' ומרחוב 'חסידי קרלין', הופכות לשער הגדול אל השיעור הגדול ביותר בעולם התורה - "השיעור של רבי אשר אריאלי". אברכים ובחורים וגמרות בידיהם, שפסקו ממשנתם ב'סדר בי"ת', רצים במהירות, שלא לומר בבהילות, על מנת להגיע דקות ספורות קודם כניסתו של מגיד השיעור. להתארגן, להתכונן.

מורד המדרגות משני הכיוונים אפוף כולו בהמון צמֵא, העומד כמו בקוצר רוח, ממתין לבארות המים שיבואו להרוות את הצימאון, הם מוצאים את שאהבה נפשם, את מקור המעיין הגדול שממנו ישאבו בכל כוחם.

השיעור של ר' אשר אריאלי הוא חובק עולם באותו הזמן, ברחבי העולם עוצרים אברכים את לימודם, פותחים את מכשיר הטלפון שלהם, להאזין לשיעור בשידור חי. 

לשומעי השיעור הקבועים אין 'בין הזמנים': לפחות כמחצה מימי הפגרה יהיו ימים שבהם נמסר השיעור כבשגרה, בעוד שבחציים השני של הימים יתקיימו שיעורי חזרה מתומצתים. בימי החנוכה, קיימת הסעה נוספת לאברכים לאחר הדלקת הנרות, כדי שיספיקו להגיע לשיעורו של רבי אשר.

ישיבת מיר הגרא אריאלי זמן קיץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד