כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בישיבת הממשלה

השרים דנו בחשש ממהומות בטקסי יום הזיכרון - כל הציטוטים

במהלך ישיבת הממשלה שנערכה היום עלתה סוגיית ההיערכות של הממשלה לקראת טקסי יום הזיכרון. נתניהו לשרים: "הנופלים נפלו עבור כולנו, נכבד אותם בצורה מאוחדת". גלנט: "יהיו פרובוקציות, אני מבקש מכם לא להגיב ולא להתייחס"

השרים דנו בחשש ממהומות בטקסי יום הזיכרון - כל הציטוטים
בנימין נתניהו בישיבת ממשלה בשדרות צילום: ELIYAHU HERSHKOWITZ/POOL

סוגיית ההיערכות לטקסי יום הזיכרון עלתה היום (חמישי) בישיבת הממשלה, ובמהלך הדיון מתחדדת ההחלטה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט שלא לשנות שום דבר ממה שהיה נהוג בשנים קודמות - על אף החשש ממחאות. כך דווח בחדשות 12.

שר הביטחון יואב גלנט פנה לשרים ואמר: "הטקסים צריכים להיערך באותה מתכונת שנערכו כל שנה. יהיו פרובוקציות, אני מבקש מכם לא להגיב ולא להתייחס.

גלנט הוסיף: "אין מקום לזה ששר ששר או ח"כ לא יוכלו לשאת את דבריהם בשם הממשלה או הכנסת".

השר אופיר אקוניס אמר: "אני 14 שנה בטקסים האלה, מעולם לא אמרתי בנאום שלי דבר פוליטי או מפלגתי". השרה מירי רגב: "ברור. גם אני לא".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "הנופלים נפלו עבור כולנו, נכבד אותם בצורה מאוחדת. אנחנו אלה שמובילים את המדינה ואנחנו לא מתכוונים לשנות את אופי הטקסים. יהיו פרובוקציות וזה מחייב מכולכם איפוק".

מוקדם יותר היום, מזכירות הממשלה פרסמה לקראת יום הזיכרון, את השיבוצים של השרים והח"כים - זאת ברקע הקריאות של חלק מהמשפחות השכולות שפוליטיקאים לא יגיעו לבתי העלמין. 

על פי השיבוץ, שר הביטחון גלנט ינכח בבית העלמין בקריית שאול, שר המשפטים יריב לוין באופקים, שרת התחבורה מירי רגב בחולון ושר התקשורת שלמה קרעי באשקלון.

השר לביטחון לאומי בן גביר, ינאם בבית העלמין הצבאי בבאר שבע. השרה מאי גולן, תנאם בראשון לציון. שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקונפף יהיה נציג הממשלה בקריית גת.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד יגיע לבית העלמין בתל מונד, חה"כ אביגדור ליברמן יהיה בהרצליה, יו"ר ועדת חוץ וביטחון יולי אדלשטיין ינאם בחדרה וחה"כ ניסים ואטורי מהליכוד יהיה נציג הכנסת בבית העלמין בקריית שמונה.

עם זאת, חלק מהשרים עדיין לא מאשרים את ההגעה שלהם לטקסים. חלק מהשרים מתכוונים להגיע אבל לא לנאום. בתוך כך, יו"ר יד לבנים סימן את המקומות שבהם עלולות להתרחש מהומות ואלו הן: ראשון לציון, רעננה, נס ציונה ובאר שבע - לשם צפויים להגיע שרים שלא שירתו בצה"ל או התבטאו נגד מחאת הטייסים.

 

 

 

 

 

בנימין נתניהו יואב גלנט יום הזיכרון ישיבת הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד