כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הגזענות וההדלפה

הנציג התפטר לאחר שהוקלט מדבר על לינץ' בתושבים שחורים

פוליטיקאי מאוקלהומה התפטר לאחר שהוקלט מדבר על לינץ' בתושבים שחורים. האיש שייצג את מחוז מק'קורטן, הוא הראשון לפרוש מתפקידו מבין ארבעת הפקידים שנתפסו לכאורה בהקלטה מתככנים רצח ומבואסים למה אי אפשר לרצוח שחורים כולל השריף והתובעת

הנציג התפטר לאחר שהוקלט מדבר על לינץ' בתושבים שחורים
עטיפת סינגל צילום: יח"צ

נציג מחוז באוקלהומה שהוקלט בחשאי על רצון להרוג עיתונאים ועל עשיית לינץ' בתושבים שחורים התפטר, כך לפי משרד המושל. נציג מחוז מק'קורטין, מארק ג'נינגס, מסר מכתב התפטרות בכתב יד למושל אוקלהומה, קווין סטיט, יומיים לאחר שהמושל קרא להתפטרותו ולהתפטרותו של השריף קווין קלרדי ושני עובדים נוספים ממחלקת השריף ביניהם התובעת.

"באופן מיידי, אני, מארק ג'נינגס מתפטר בזאת כנציב מחוז מק'קורטין מס' 2", כתב ג'נינגס "אפרסם הצהרה רשמית בקרוב בנוגע לאירועים האחרונים במחוז שלנו".

משרד החקירות של מדינת אוקלהומה פתח בחקירה בנושא לבקשתו של המושל סטיט, כך אמר דובר המשרד ג'רלד דייווידסון. לאחר התפטרותו של ג'נינגס, סנטור המדינה ג'ורג' ברנס, המתגורר במחוז מק'קורטן, אמר בהצהרה כי לאחר שהאזין להקלטות, הוא לחץ עליהם, להתפטר מיד".

"כשהדברים של עובדי ציבור הם כל כך שפלים שהם פוגעים באנשים שהם משרתים, הם לא צריכים להישאר יותר בתפקידים האלה", אמר ברנס. על פי הדיווח בתקשורת המקומית, ג'נינגס היה זה שדיבר על לינץ' בהקלטה ב-6 במרץ.

משרד השריף טען כי ההקלטה "הושגה באופן לא חוקי", וכי נראה שהיא שונתה ואולי הפרה את חוק המדינה האוסר על הקלטות סודיות על ידי צדדים שלישיים. כל ההקלטה כבר הועברה ל-FBI ולמשרד התובע הכללי של אוקלהומה, כך נמסר ממשרד עורכי הדין שמייצג את בעלי העיתון אותו הם תכננו לרצוח.

איגוד השריפים של אוקלהומה השעה את שלושת המאיימים הגזענים מהארגון ביום שלישי. אך המהלך לא מסלק אותם מעבודתם במחלקת השריף.

כזכור כפי שדיווחנו, מהתמליל עולה כי הקבוצה החלה לראשונה לדון בשריפה שבה נהרגו אישה ושני כלביה. הקבוצה התבדחה על כך שחלקי גופה של האישה נפלו מגופה, וכי הדבר דומה לאכילת ברביקיו. "אז אנחנו מכניסים אותה לתיק, אתם יודעים מה אנחנו צריכים לעשות נכון? צריך לחמם מראש את התנור ב-350 מעלות, להשאיר אותה שם 15 דקות'", נשמע אומר השריף קלרדי.

בהמשך התמליל, ג'נינגס וקלרדי ניהלו חילופי דברים גזעניים, והתבאסו כי זה בלתי מקובל לעשות לינץ' באנשים שחורים. אחד מהם אמר: "היה צריך להוריד אותם לנחל ולתלות אותם עם חבל. אבל אי אפשר לעשות את זה יותר. יש להם יותר זכויות ממה שיש לנו".

החוקרת טענה שלאף אחד לא יהיה אכפת אם שניים מהכתבים של העיתון "גאזט-ניוז" ייפגעו. עורך העיתון הקליט אותם בחשאי. החבורה הייתה מתוסכלת מהעיתון "גאזט-ניוז" שהציג את משרד השריף בצורה לא חיובית בדיווחים.

בעלי העיתון בני הזוג ווילינגהם, קיבלו מידע לפיו הבכירים קיימו דיונים סודיים לאחר סיום הפגישות הציבוריות, בעל העיתון השאיר מכשיר הקלטה ב-6 במרץ בחדר הישיבות, כך דיווח העיתון. חבר העירייה ג'נינגס, לפי העיתון, אמר שהוא מכיר "שניים או שלושה רוצחים" המשתייכים למאפיה של לואיזיאנה. "הם חבר'ה שקטים מאוד ולא היה מצידם רחמים", והם "יעשו את העבודה להיפטר מבעלי העיתון".

אוקלהומה ארה''ב גזענות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד