כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
למנויים בלבד

סערת 'הוי הכחול': תם עידן והברנז'ה בתדהמה

טלטלה של ממש בטוויטר בשעות האחרונות, רפורמת 'הוי הכחול' נכנסה לתוקף והפכה למנויים בלבד. עד כה הוי הכחול אישר שמדובר בחשבון רשמי ואמין. בודדים נכנעו ורכשו מנוי כדי להמשיך להנות מכמה תוספות משמעותיות | אילון מאסק לא עשה הנחות לאיש

סערת 'הוי הכחול': תם עידן והברנז'ה בתדהמה
אילוסטרציה צילום: unsplash

אתרים, גופים, חברות, שרים, חברי כנסת ואנשי תקשורת, רבים ממשתמשי הטוויטר הוכו בשעות האחרונות בתדהמה לאחר שאיבדו בפתע פתאום את "הוי הכחול" היוקרתי שבעצם מאמת את היותך אדם/גוף נכבד ואמין.

מדובר במהלך של בעלי טוויטר החדש, אילון מאסק שכבר הכריז עליו באחרונה כי בקרוב 'הוי הכחול' הנחשק יתאפשר רק למנויים בתשלום, הרוב התמהמהו ולקחו את הזמן, אולם אמש הם הופתעו כשלפתע הוי הכחול נלקח מהם בחטף והפך אותם לשווים בין שווים כמו רוב רובם של משתמשי הרשת החברתית שלא זכו עד הלום להכרה ולאימות היותם אמינים ואמיתיים.

כעת ניצבת בפניהם הדילמה האם להיכנע לדרישה ולשלם את 8 הדולרים מידי חודש או שמא להמשיך כך ולהתרגל למצב החדש. אם יצטרפו למינוי המכונה 'טוויטר בלו' (טוויטר הכחול), הם ייהנו לא רק מהוי הכחול הנחשק שכה חסר להם בעיניים, הם גם יוכלו לצייץ באריכות יתר מהמשתמש הרגיל, להעלות סרטונים ארוכים יותר מהרגיל וגם ייהנו מאפשרות לערוך את הטקסט עד חצי שעה מעת פרסומו.

לצד זאת יש גם את 'הוי האפור' בטוויטר השמור לפוליטיקאים כדוגמת ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש האופוזיציה יאיר לפיד שלהם ישנו 'וי אפור' מוצמד לשמם, שמעיד על היותם גוף ממשלתי רשמי. אולם רוב השרים וחברי הכנסת מופיעים לעת עתה ללא וי בכלל כאחד האדם.

וי אפור בחשבונו של נתניהו עם 2.2. מיליון עוקבים.

בין אנשי התקשורת נרשמו תגובות בנושא, כאשר בודדים מהם נותרו עם וי כחול ככל הנראה מאחר ועשו מינוי, כדוגמת ינון מגל, עמית סגל, בן כספית, יענקי פרבר וגם ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, לצד כמה ח"כים כמו אביגדור ליברמן וחנוך מילביצקי.

וי כחול בחשבונו של עמית סגל.

טוויטר לא עשתה הנחות לאף אחד גם רשתות תקשורת גדולות בעולם לצד העיתונאים הכי מפורסם בעולם שאחריהם עוקבים עשרות מיליוני חשבונות איבדו באחת את הוי הכחול. כך למשל גם ארבעת ערוצי הטלוויזיה 11, 12, 13 ו-14 איבדו את הוי הכחול ועדיין לא רכשו מנוי כדי לקבל אותו בחזרה.

ערוצי הטלוויזיה ללא וי כחול.

וי כחול טוויטר אילון מאסק וי אפור הוי הכחול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד