כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
התרשם מהביקור

שגריר האיחוד קיבל סקירה על החיים החרדיים לפני השואה

שגריר האיחוד ביקר אתמול בארכיון גינזך קידוש השם בבני ברק. וקיבל סקירה על החיים החרדיים לפני השואה. "עבודה המדגישה את השמירה על הערכים הדתיים והיהודיים בתקופת השואה". השגריר לקח חלק בהנצחת יום השואה עם ביקורים אצל ניצולי שואה

שגריר האיחוד קיבל סקירה על החיים החרדיים לפני השואה
השגריר וניצול השואה גדעון לב צילום: פייסבוק

דימיטר טזאנצ'ב, יליד בולגריה, שגריר האיחוד האירופי בישראל, ביקר אתמול בבני ברק בארכיון גינזך קידוש השם, השגריר התרשם לראשונה מהעבודה של הגנזך שמציג את חיי היהדות החרדית מלפני השואה באירופה.

השגריר כתב: "ביקרתי בארכיון גינזך קידוש השם בבני ברק. הגינזך אינו מוכר במיוחד, וחבל כי הוא עושה עבודה מרשימה המדגישה את השמירה על הערכים הדתיים והיהודיים בתקופת השואה. תודה על המצגת המעניינת והמרגשת".

השגריר שלקח חלק בהנצחת יום השואה והגבורה עם סיורים וביקורים אצל ניצולי שואה, נפגש גם עם ניצול השואה גדעון לב. השגריר ציין בחשבון הפייסבוק שלו "טקס ליום השואה היה מעורר השראה. הוא שיתף אותנו בסיפור המרגש שלו על ההישרדות בטרזינשטט ובדרך החדשנית והמיוחדת שבה הוא מחנך את הדור הצעיר לזיכרון השואה דרך הטיקטוק".

באירוע היו שגרירים מהאיחוד האירופי ומהעולם, והצטרפו לשגריר רותי דר ותמר שוורצברד ממשרד החוץ, שהשיקו את פרויקט MyStoryYourStory#. זו יוזמה שמחברת בין צעירים לניצולי שואה כדי לעזור להם לשתף את סיפוריהם ברשתות החברתיות. "קידום זיכרון וחינוך השואה הוא בראש סדר העדיפויות של האיחוד האירופי, ואנחנו גאים לתמוך ביוזמה חשובה זו" כתב השגריר.

בערב יום השואה נמסר מהאיחוד: "אנחנו, נציגים של האיחוד האירופי ושל 26 השגרירויות של המדינות חברות האיחוד האירופי בישראל, מרכינים את ראשינו היום לזכר שישה מיליון גברים, נשים וילדים יהודים אשר נרצחו באכזריות בשואה. אנו מתחייבים להשמיע קולנו בתוקף בכל פעם ובכל מקום שהאנטישמיות מרימה ראש. בלתי מתקבל על הדעת ששוב מתפשטת שנאת יהודים. לא נעמוד שלובי ידיים כאשר יהודים מותקפים או מוטרדים, כאשר מופצות תיאוריות קונספירציה כוזבות או סטריאוטיפים, כאשר השואה מוכחשת או מסולפת, כאשר מטילים ספק בזכותה של מדינת ישראל להתקיים בשלום ובביטחון".

יום השואה איחוד האירופי ניצולי שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד