ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
טנקים ממלחמת העולם

האיום הרוסי על דרום קוריאה אם תסייע לאוקראינה

נשיא הרוסי לשעבר אמר כי רוסיה תעזור לצפון קוריאה עם נשק, אם דרום קוריאה תסייע לאוקראינה. משרד ההגנה האוקראיני רמז שהארסנל הצבאי הרוסי התדרדר מאוד עקב פלישת רוסיה לאוקראינה. רוסיה תשתמש בקרוב עם טנקים ממלחמת העולם השניה

האיום הרוסי על דרום קוריאה אם תסייע לאוקראינה
טנקים רוסיים הרוסים צילום: באדיבות המצלם

הקרמלין תעביר לצפון קוריאה נשק רוסי חדש, אם דרום קוריאה תספק ציוד צבאי לאוקראינה, כך הזהיר נשיא רוסיה לשעבר וסגן יו"ר מועצת הביטחון הרוסית הנוכחי דמיטרי מדבדב.

בתגובה לדבריו של נשיא דרום קוריאה, יון סוק יאול, שציין שסיאול יכולה לספק סיוע קטלני לאוקראינה במלחמתה ברוסיה, מדבדב כתב בערוץ הטלגרם שלו כי "ישנם חדשים שמוכנים לעזור לאויבינו".

"עד לאחרונה, הדרום קוריאנים הבטיחו בלהט שהאפשרות של אספקת נשק קטלני לקייב נשללה לחלוטין", אמר מדבדב. "אני תוהה מה יגידו תושבי המדינה הזו כשהם יראו את הנשק הרוסי החדש מועבר לשכניהם הקרובים ביותר, לרפובליקה העממית הדמוקרטית של צפון קוריאה".

משרד ההגנה האוקראיני רמז שהארסנל הצבאי הרוסי התדרדר מאוד עקב פלישת רוסיה לאוקראינה, ובקרוב יוכלו לשלוח לקרבות רק טנקים מיושנים מתקופת מלחמת העולם השנייה.

"הרשויות הרוסיות איימו על דרום קוריאה שאם היא תספק נשק קטלני לאוקראינה, רוסיה תגיב באספקת נשק לצפון קוריאה", כתב משרד ההגנה האוקראיני בטוויטר בלעג. "היום, רכבות מעבירות טנקי T-54 מתקופת מלחמת קוריאה מרוסיה לאוקראינה, ומחר הן יעבירו טנקי T-34 לבירת צפון קוריאה פיונגיאנג". הטנקים הללו היו בשימוש בזמן מלחמת העולם השניה.

דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, הגיב גם הוא להצהרותיו של יון, והזהיר כי סיוע קטלני יגרום לכך שדרום קוריאה תהיה מעורבת יותר במלחמה.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה צפון קוריאה דרום קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד