כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בזמן שנערכים תרגילים צבאיים

פוטין פיטר את מפקד הצי כי לא היה מרוצה מביצועיו

נשיא רוסיה פיטר את אדמירל צי האוקיינוס ​​השקט לאחר שתרגילים צבאיים שנועדו להפחיד את ארה"ב נכשלו. פוטין אמנם בירך את תפקודו של הצבא במהלך התרגילים שכללו את צי האוקיינוס השקט במפגן כוח על רקע המתיחות עם המערב על הלחימה באוקראינה, אך את המפקד הוא פיטר

פוטין פיטר את מפקד הצי כי לא היה מרוצה מביצועיו
מלחמת אוקראינה-רוסיה צילום: צבא אוקראינה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין פיטר את אחד האדמירלים הבכירים שלו האחראי על צי האוקיינוס ​​השקט בעקבות כשלון בתרגילים צבאיים שהיו אמורים להציג את כוחה של רוסיה נגד המערב. אדמירל סרגיי אווקיאנטס, בן 66, מפקד הצי השקט שלו פוטר בזמן שהתרגילים הצבאיים עדיין בעיצומם.

כך דיווח ה'דיילי אקספרס'. הפיטורים של אווקיאנטס הוא סימן לכך שפוטין לא מרוצה מתוצאות התרגילים עד כה, למרות ששיבח אותם ביום שני. האדמירל היה אחראי על הצי מאז 2012. שר ההגנה סרגיי שויגו דיווח לפוטין כי התרגיל שהחל ביום שישי לפני שבוע כולל 167 ספינות מלחמה, 12 צוללות, 89 מטוסים ו-25,000 חיילים.

כחלק מהתרגילים, המפציצים האסטרטגיים ארוכי הטווח של רוסיה בעלי יכולת גרעינית "יעפו מעל החלק המרכזי של האוקיינוס ​​השקט כדי לדמות תקיפות נגד ספינות אויב", אמר שויגו.

בנאום במהלך הפגישה עם שויגו ביום שני, שיבח פוטין את הביצועים "ברמה הגבוהה" של חיל הים ואמר שיש לקיים תרגילים דומים באזורים אחרים. שויגו אמר כי התרגילים נועדו "לבחון את נכונותו של צי האוקיינוס ​​השקט להדוף תוקפנות".

מלחמת אוקראינה רוסיה האוקיינוס השקט ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד