כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
זכה לאריכות ימים

הרה"ח ר' יצחק מנחם הופמן ז"ל נפטר בגיל 96

הרה"ח הישיש ר' יצחק מנחם הופמן ז"ל מבני ברק נפטר לבית עולמו בגיל 96. היה משרידי העיירה חוסט ועלה לבדו לארץ הקודש. מעולם לא פספס תפילה במניין והיה אהוב על הבריות. הלוויתו תתקיים מחר בבני ברק

הרה"ח ר' יצחק מנחם הופמן ז"ל נפטר בגיל 96
הרה"ח ר' יצחק מנחם הופמן ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בשבת קודש נפטר לבית עולמו בשיבה טובה הרה"ח הישיש רבי יצחק מנחם הופמן ז"ל מבני ברק, והוא בן 96 בפטירתו. עד יומו האחרון היה בצלילות הדעת ובשבת קודש הלך לעולמו בבית החולים 'מעייני הישועה'.

המנוח ז"ל שנולד בעיר חוסט שהייתה אז בהונגריה לאביו ר' דוד ז"ל שהיה מחסידי ספינקא, ולאמו ע"ה אותה לא זכה להכיר ולא ראה אותה מעולם לאחר שנפטרה בהיותו צעיר לימים. 

רוב בני משפחתו אחיו ואחיותיו נספו בשואה הנוראה, מלבד אביו ועוד אח, והוא בגיל 15 עלה בגפו לארץ הקודש דרך כמה מדינות עד שהגיע למנוחה והנחלה. 

בארץ הקודש פגש את אביו והקים את ביתו עם רעייתו מרת טובה שתחי' לבית משפחת גלזר. והיה מתלמידיו של המהרי"ץ דושינסקיא זי"ע. 

בבני ברק קבע את מקום תפילתו בישיבת רשב"י בבני ברק שם היה קשור בלו"נ לראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן והיה מחשובי המתפללים בבית המדרש ברחוב השל"ה, מאוחר יותר היה מזקני מתפללי בית המדרש מאקאווא הסמוך לביתו. 

לפרנסתו עסק בשיבוץ יהלומים ועשה תורתו קבע ומלאכתו עראי, מכריו מספרים על דמות מיוחד ומאירת פנים לכל אחד ואחד, היה אהוב על המקום ואהוב ונערץ על הבריות, מעולם לא הפסיד תפילה במניין עליה הקפיד כל חייו. גם בתקופה האחרונה שנחלש התאמץ בכל כוחו להתפלל במניין. 

המנוח, כיבד את ה' מגרונו והיה עובר לפני התיבה, היה דמות של פעם שמעולם לא דיבר רע על אף אחד. אחד ממכריו מספר כי היה קשור לצדיק ר' ישעיה'לה מקרעסטיר זי"ע עוד מילדותו והיה שולח תמיד קווטלא'ך לציונו הקדוש בהונגריה.   

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, שני בנים ושתי בנות, נכדים נינים וצאצאים רבים. 

הלוויתו תתקיים מחר (ראשון) בשעה 11:00 בבוקר מביתו ברחוב רש"י 17 בבני ברק לבית החיים ויז'ניץ בעיר שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

יצחק מנחם הופמן ישיבת רשבי מאקווא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד