כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
תכננו פיגועים באירופה

ההדלפות חושפות: אפגניסטן הפכה שוב למדינת טרור

פחות משנתיים לאחר שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן הוציא את צבא ארה"ב מאפגניסטן, המדינה הפכה למרכז תיאום חשוב עבור דאעש. קבוצת הטרור זוממת פיגועים ברחבי אירופה ואסיה וארה"ב. המסמכים מצביעים על כך שסוכנויות הביון האמריקאיות הצליחו לשבש תוכניות לחטיפות והתקפות מנשק קל על בנייני ממשל באירופה

ההדלפות חושפות: אפגניסטן הפכה שוב למדינת טרור
נשבעים אמונים לדאעש צילום: רשתות חברתיות ערביות

פחות משנתיים לאחר שהנשיא ביידן הוציא את חיילי ארה"ב מאפגניסטן, המדינה הפכה למקום תיאום משמעותי עבור המדינה האסלאמית, כאשר קבוצת הטרור דאעש מתכננת פיגועים ברחבי אירופה ואסיה, ומתכננת מזימות נגד ארצות הברית, כך על פי הערכת הפנטגון המציגה את האיום כחשש ביטחוני הולך וגובר.

הדיווח שפורסם ב'וושינגטון פוסט' מגיע ממסמכים שהודלפו על פלטפורמת ההודעות של Discord שמדליפו נעצר בשבוע שעבר, ההדלפה חושפת מאמצים לפגוע בשגרירויות, כנסיות, מרכזי עסקים וטורניר גביע העולם בכדורגל, שאירח יותר מ-2 מיליון צופים בקיץ האחרון בקטאר. בכירי הפנטגון היו מודעים בדצמבר האחרון לתשע מזימות כאלה שתואמו על ידי מנהיגי דאעש באפגניסטן, והמספר עלה ל-15 עד פברואר.

הדלפות אחרות באותם מסמכים חושפים מאמצים בלתי פוסקים של דאעש במקומות אחרים בעולם להשיג מומחיות לבניית נשק כימי והפעלת מל"טים, ומזימה לחטוף דיפלומטים עיראקים בבלגיה או בצרפת כדי להביא את שחרורם של 4,000 לוחמי דאעש כלואים בעיראק.

מסמכים מצביעים על כך שסוכנויות הביון האמריקאיות הצליחו שוב ושוב ליירט את התקשורת בין תאי המדינה האסלאמית. יירוטים כאלה הובילו לשיבוש תוכניות לחטיפות והתקפות מנשק קל על בנייני ממשל באירופה.

מהמסמכים עולה גם כי ארגון אל-קאעידה ממשיך להיחלש. הדיווחים מדגישים את האיום המתהווה מדאעש באפגניסטן, אך אין אזכור להתחדשות אל-קאעידה שם, דבר שהרבה מומחים ללוחמה בטרור חששו שיקרה בעקבות נסיגת ארה"ב.

 

דאעש אפגניסטן ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד