כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
חשש למתקפת האקרים

רמז לבאות? המשפחות השכולות שמסרבות לכיבודים

משפחות שכולות מסרבות להדליק אבוקות זיכרון בטקסים ביום הזיכרון על רקע הקרע שנוצר בעם בחודשים האחרונים | מערך הסייבר הלאומי מתריע מפני ניסיונות למתקפת האקרים במטרה לשבש ולהשתלט על שידורי הטקסים בימי הזיכרון והעצמאות

רמז לבאות? המשפחות השכולות שמסרבות לכיבודים
טקס יום הזיכרון בכותל צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בחלק מהטקסים המרכזיים ברחבי הארץ נתקלו מפיקי הטקס ואנשי משרד הביטחון בסירובים של משפחות שכולות לשתף פעולה. שתי משפחות הודיעו כי הן מסרבות להדליק אבוקות זיכרון. כך מדווח ירון אברהם ב'חדשות 12'.

משפחה אחת סרבה למעמד המכובד בטקס המרכזי בליל יום הזיכרון ברחבת הכותל המערבי בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי ונשיא המדינה יצחק הרצוג, ומשפחה נוספת בטקס של ארגון 'יד לבנים' בתל אביב.

לפי הדיווח ב'חדשות 12' אלו לא המשפחות היחידות, קרי שהיו עוד מקרים של סירובים לקחת חלק פעיל בטקסי יום הזיכרון.

בשני המקרים האלה ההסבר של המשפחות השכולות הוא אישי ולאומי גם יחד. הן גם הציגו כל מיני הסברים שקשורים למצב אישי או משפחתי, אבל גם הבהירו שיש לכך קשר למצב הרוח הלאומי, לתחושה שזו לא השנה שבה הם היו רוצים להיות בפרונט.

בתוך כך מדווח כי מערך הסייבר הלאומי מתריע מפני ניסיונות למתקפת האקרים במטרה לשבש ולהשתלט על שידורי הטקסים בימי הזיכרון והעצמאות. בימים האחרונים נבדקו הפלטפורמות המדינתיות שמקליטות את השידור, בימים הקרובים ייבדקו גם גופי השידור שיצלמו ויקרינו לצופים כדי לוודא שאין אפשרות לפרוץ אותם.

משפחות שכולות יום הזיכרון הכותל המערבי אבוקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד