כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מצב הרוח לא משהו

סקר: מה דעת הציבור על השתתפות פוליטיקאים בטקסים

לקראת יום העצמאות נערך סקר ממנו עולה כי 58% תומכים בחוק הגיוס, 53% מאמינים שהרפורמה המשפטית מזיקה למדינה • 60% אינם מרגישים שהממשלה מייצגת אותם, 48% מאמינים שהמצב יהיה רע יותר | כל הנתונים

סקר: מה דעת הציבור על השתתפות פוליטיקאים בטקסים
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

מסקר שביצע מכון 'קנטר' עבור 'כאן 11' לקראת יום העצמאות עולה כי 47% מהנשאלים מתנגדים להשתתפות פוליטיקאים בטקס יום הזיכרון. 32% תומכים. 21% השיבו כי אינם יודעים. בקרב מצביעי האופוזיציה 61% מתנגדים להשתתפות פוליטיקאים בטקסי יום הזיכרון ובקרב תומכי הקואליציה 29% מתנגדים.

על רקע חוק הגיוס המתגבש שמעניק פטור לחרדים מגיוס לצה"ל, 58% תומכים בחוק במתכונתו הנוכחית. 25% מתנגדים ו-17% השיבו כי אינם יודעים. על השאלה האם אתה מרגיש שהממשלה הנוכחית מייצגת אותך כאזרח? 27% השיבו בחיוב ו-60% השיבו בשלילה. 13% אינם יודעים.

על השאלה האם הרפורמה שתוכננה במערכת המשפט מועילה או מזיקה למדינה? 32% אמרו שהיא מועילה, 53% אמרו שהיא מזיקה ו-15% אינם יודעים.

על השאלה האחרונה שלנו, אם מצבה של ישראל יהיה טוב יותר או רע יותר בשנים הקרובות, השיבו 48% שהמצב יהיה רע יותר. רק 20% סבורים שהמצב יהיה טוב יותר. 19% אמרו שלא יהיה שינוי, ו-13% השיבו כי אינם יודעים. אגב, אחרי הבחירות האחרונות שאלנו את אותה השאלה, אז אמרו 42% כי המצב יהיה רע יותר, 6% פחות מהמספר הנוכחי.

בסקר השתתפו 553 גברים ונשים בני 18 ומעלה. טעות הדגימה 4.2%.

סקר דעת קהל פוליטיקאים חוק הגיוס הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד