כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"דוגמאות הכי מפחידות"

לוחם דאעש בן 42 הסתנן לבריטניה והתחזה לבן 17

מחבל בן 42 התחזה לבן 17 ונכנס לבריטניה במסווה של פליט. הגבר ממתין לגירוש לעיראק ומערער על הגירוש. לטענת הבריטים הוא מהווה איום ביטחוני עקב שירות פעיל קודם עם דאעש. הוא טוען כי גירוש לעיראק יפגע בזכויות שלו

לוחם דאעש בן 42 הסתנן לבריטניה והתחזה לבן 17
צללית, אילוסטרציה צילום: pixabay

לוחם דאעש לשעבר הסתנן לבריטניה בסירה קטנה תוך שהוא מתחזה לילד בן 17 למרות היותו בן 42, הגבר נחשב כאדם המבוגר ביותר שהתחזה לקטין ללא מלווה, וכמו כן הוא שהה שבוע במתקן מגורים של רשות מקומית עם בני פחות מ-18 נוספים לפני שנחשפו שקריו. הלוחם העיראקי, המכונה רק 'AJ', מהווה איום ביטחוני בגלל שירותו הפעיל הקודם בארגון הטרור בארצו.

ה'דיילי מייל' שחשף את הסיפור מדווח כי הוא שוהה במלון שלושה כוכבים יחד עם מהגרים מבוגרים אחרים, הוא מערער על ההחלטה לגרשו ובינתיים שוהה במלון על חשבון משלמי המסים. דובר משרד הפנים תיאר את המקרה שלו כאחת ה'דוגמאות הכי מפחידות' לכך שהמדינה חייבת לעצור את מעבר מבקשי המקלט מצרפת.

משרד הפנים הבריטי דיווח כי הלוחם לשעבר הגיע בסוף 2021, כשהוא חוצה את התעלה בין צרפת לבריטניה בסירה קטנה ומשתמש בתעודה מזהה מזויפת שקנה ​​באינטרנט. 

למרות זקנו העבה, וקעקועים רבים על זרועותיו וצווארו, הוא הגיש בקשה למקלט כקטין המבקש מקלט ללא מלווה, והועבר לטיפול ברשויות המקומיות בלונדון. אבל לאחר שגורמים רשמיים חשדו בו ובדקו את טביעות האצבע שלו מול מאגר מידע כלל אירופי של מבקשי מקלט, זהותו האמיתית נחשפה והוא נתפס.

למשרד הפנים נודע כי הוא היה על הכוונת של כוחות הביטחון של ארה"ב ובריטניה בעיראק בשנת 2006 ונודע כטרוריסט. כעת הוא נמצא נלחם בגירוש שלו בתיק הממומן על ידי סיוע משפטי, בטענה שהוא סובל מדיכאון שניתן לטפל בו רק על ידי מערכת הרפואה הבריטית וכי גירושו לעיראק יפר את זכויות האדם שלו.

גורם ביטחוני אמר לעיתון: "זהו אחד המקרים הכי יוצאי דופן שנתקלנו בהם. זה נפוץ שמהגרים מבוגרים טוענים שהם ילדים, אבל אנחנו חושבים שזה האדם המבוגר ביותר שטען את הטענה הזו. בתחילה הוא אמר שהוא ברח לבריטניה לבדו לאחר שהוריו האיכרים נטשו אותו, אבל בסיפור שלו היו חורים. ברור מאוד שהוא גם לא היה בגיל שהוא טען שהוא. היה לו זקן עבה וקמטים על מצחו וסביב עיניו. כשבדקנו אותו במערכת היורודאק, זהותו האמיתית צצה, ושמו היה ברשימה האדומה, כלומר הוא נחשב לאיום פוטנציאלי על הביטחון הלאומי".

עוד אמר: "ידוע שהוא היה חלק מארגון דאעש בעיראק והשתתף במסעות טרור. אנחנו מנסים עכשיו בכל כוחנו להוציא אותו מבריטניה. גורם במשרד הפנים אמר: "זוהי עוד דוגמה מובהקת למה אנחנו חייבים לעצור את הסירות הללו, אנחנו צריכים לאבטח את הגבולות שלנו, לפצח את הבעיה הזו ולעצור ולהרחיק במהירות את אלה שמגיעים לכאן באופן לא חוקי".

צרפת עיראק דאעש בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד