כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"לא עוקב אחרי המשפט שלי"

ראש הממשלה נתניהו מעיד בתביעה נגד בן כספית

ראש הממשלה התייצב לעדות בבית משפט השלום תל אביב בתביעה שהגיש נגד בן כספית. נתניהו טען: "יש נגדי מסת השמצות, אין לזה הקבלה בעולם המערבי"

ראש הממשלה נתניהו מעיד בתביעה נגד בן כספית
נתניהו בבית המשפט צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בבית משפט השלום בתל אביב מעיד הבוקר (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו בתביעת הדיבה שהגיש נגד איש התקשורת בן כספית ועיתון "מעריב". 

ראש הממשלה טען בעדותו כי לרוב לא מציגים לו פרסומים שליליים עליו, מאחר ומדובר ב"שיטפון כל כך גדול של מסת כתבות, כולל השמצות עליי ועל בני משפחתי. זה קורה בהיקפים עצומים שאי אפשר לדמיין בכלל, שאין להם שום הקבלה בעולם המערבי".

נתניהו התייחס למשפט שמתנהל בעניינו בימין אלו ואמר: "יש הרבה מאוד חומרים עליו. אני לא עוקב אחרי המשפט שלי היום, אין לי זמן ויש אנשים שעוסקים בזה". לדברי ראש הממשלה, "יש צבא שלם של בן כספית ודומיו, צבאות".

נתניהו הגיש תביעה בסכום של 200 אלף שקלים ב-2018, על רקע כתבה שפרסם כספית. לפי כתב התביעה, הכתבה עסקה ב"הטבה שניתנה לאייל ינון, אז היועץ המשפטי של הכנסת, שבת זוגו היא עמית מררי, המשנה ליועץ המשפטית לממשלה לעניינים פליליים".

בכתב התביעה נאמר "כי מררי הייתה בצוות המורחב שמינה היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט לצורך ניתוח הראיות וקבלת החלטה בחקירות ראש הממשלה".

על פי כתב התביעה, בכתבה נטען כי, "ינון קיבל הטבה של שישה מיליון שקלים ברגע שיפרוש, שאותה הוביל אז ח"כ מיקי זוהר - משליחיו היעילים של ראש הממשלה".

כספית הסיק מכך כי, "בן זוגה של מי שאמורה להשתתף בהכרעת גורלו של נתניהו קיבל הטבות של מיליונים בעקיפין מידיו של ראש הממשלה. מזל שאנחנו יודעים שהוא (ינון) איש ישר".

ראש הממשלה טוען כי מדובר בשקר גס ולשון הרע בעקבות העובדה שלא ידע על ההטבה ליועץ המשפטי דאז.

נתניהו אמר היום בעדותו: "ראיתי את הפרסום בחומרה בלתי רגילה - האשימו אותי בניסיון לשחד מישהו מהצוות המשפטי שתובע אותי. לא הבעת דעת נעשה פה. אני תובע את האמת וזו זכותי וחובתי. מכל השקרים שכספית טפל עליי, בחרתי להגיב על זה, כי זו אמורה כל כך חמורה ונטולת בסיס".

נתניהו נשאל מדוע לא הגיב לכתבה בעיתון ובחר להכחיש את הנטען רק בפייסבוק והשיב: "התגובה מעניינת אבל לא מספקת. מה שמספק זה ניפוץ הכזב בבית משפט".

עו"ד רז בן דור, שמייצג את כספית ו"מעריב", פנה לנתניהו ושאל אותו האם הוא לא ידע שמררי נמצאת בצוות הבחינה של התיק שלו, בזמן החקיקה של חקיקה של החוק שהיטיב עם בן זוגה.

נתניהו השיב: "לא זוכר. לא הכרתי את שמה, ולא ידעתי שהיא בת הזוג של ינון". בן דור אמר כי הידיעה על כך שמררי היא חלק מצוות הבחינה פורסמה התקשורת, ונתניהו טען: "מי קורא עיתונאים, איפה אתם חיים?".

נתניהו המשיך ושאל את בן דור: "אתה חושב שהייתי בא ותובע אם לא הייתי בידיעה ברורה שפשוט טופלים עלי את הדבר השקרי הזה שידעתי הם זוג ושהנחתי את זוהר לתת את ההטבות האלו?".

עורך הדין  הזכיר לנתניהו כי דוברו לשעבר יוסי לוי ועד המדינה במשפטו ניר חפץ, הגישו לבית המשפט תצהירים, לפיהם "אין ידיעה שנתניהו מפספס". על כך השיב רה"מ: "לא ראיתי. האנשים הללו מעידים שלא היו איתי בזמן הפרסום".

בכתב ההגנה טוענים כספית ומעריב כי זהו ניסיון מביש של ראש הממשלה לייצר ספין תקשורתי וכי מדובר בתביעת השתקה קלאסית.

עוד נטען כי "העובדות בפרסום היו נכונות ויש בהם עניין ציבורי רב. דברי הפרשנות אינן מהווים לשון הרע וממילא חלה עליהם הגנה בדין. זכותו של התובע להביע דעה בשל חופש הביטוי - מערכי היסוד של משטר דמוקרטי בישראל. אין זה ראוי כי ראש הממשלה ינקוט בטקטיקה לא ראוייה בלשון המעטה של הגשת תביעות הפחדה".

בנימין נתניהו בן כספית איל ינון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד