ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

מִי בָרַעַשׁ • שרים את אירועי השנה במוזיקה החסידית

שנת תשע"ד במוזיקה התאפיינה בשירים רבים שעסקו באקטואליה ובאירועים המרכזיים של השנה • מורן כהן בפרויקט סיכום מיוחד: השירים האקטואליים של תשע"ד, כולל קליפים ורצועות שמע • בואו להתרפק על זכרו של הגר"ע יוסף, לפגוש שוב את האחים גת ולהיזכר בשירי התקווה שיצאו עם חטיפתם של שלושת הנערים • האזנה נעימה ומהנה

מִי בָרַעַשׁ • שרים את אירועי השנה במוזיקה החסידית

משנה לשנה זה הולך ונהיה יותר קשה. הצריבות והשיתופים באינטרנט מוציאים את החשק לאנשי תעשיית המוסיקה לטרוח ולעמול על שירים חדשים. ה'שמות הגדולים' ממעטים להוציא אלבומים חדשים, לרוב מסתפקים בלהיט או שניים, והנפגעים העיקריים הם חובבי המוסיקה שמשוועים למשהו חדש. האמנים כבר התעייפו מלהשקיע את הונם בידיעה שמחר כבר תופץ יצירתם בקליק ימני קליל בעכבר, ובמקום לקבל מוסיקה מושקעת ועריבה לאוזן, אנחנו מקבלים שירים חסכוניים. חסכו עלינו בהקלטת כלי נגינה חיים, חסכו עלינו בכינורות וכלי נשיפה, חסכו עלינו בשעות אולפן, חסכו עלינו בתוצאה הסופית, וככה זה נשמע.

שנה לא פשוטה עברה על תעשיית המוסיקה החסידית. גם המצב בארץ לא עודד במיוחד, אפשר להגיד שאלה שלובים באלה. נואשנו במטרה למצוא את להיטי השנה האחרונה (ניתן לספור אותם על כף יד אחת), וכתחליף, סוכמה השנה לפי אירועים מרכזיים או תופעות שהצליחו לחולל שינוי משמעותי.

פטירת מרן

האחים גת

עצרת המיליון
תמונות, מאמרים והיגדים רבים נכתבו על עצרת המיליון. בתחום המוסיקלי המצב קצת שונה ונמצא רק שיר אחד. הזמר שלמה כהן ניצל את הטיימינג של העצרת ושחירר סינגל חדש. היח"צנים דאגו להדביק לו את הכינוי: 'שיר העצרת' ומשם הוא כבר הפך ללהיט.

חטופים – מזמור לזכרם

צוק איתן

ואפילו בהסתרה

להיטי חתונות

נפטרים
אקטואליה אירועים מוזיקה תשעד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד