כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בחודש החגים: מעל 6000 פניות התקבלו בקו החרדי לסיוע כלכלי של ארגון 'בעצמי'

אלפי בתי אב ביקשו לתכנן את החגים, פורים ופסח, בצורה כלכלית נכונה, ופנו לארגון 'בעצמי' לקבל את טבלת החיסכון והטיפים להתנהלות כלכלית נכונה • ישראל מכלוביץ מנהל הקו החרדי: "נערכנו מבעוד מועד על מנת לאפשר למשפחות שנמצאות במצב כלכלי קשה לעבור אותו בשלום" • בנצי שוורץ, מנהל המגזר החרדי ב'בעצמי', מוסיף כי "אלו חגים שאם לא מתכננים אותם נכון, הם יכולים להותיר את כל המשפחה עם בור תקציבי" • לאחר חג הפסח זה הזמן לחשוב על הגדלת הכנסות מתעסוקה מותאמת למגזר החרדי  

בחודש החגים: מעל 6000 פניות התקבלו בקו החרדי לסיוע כלכלי של ארגון 'בעצמי'
ארגון בעצמי צילום: יח"צ

כ-6000 פניות התקבלו בחודש האחרון בקו החרדי לסיוע כלכלי של ארגון 'בעצמי'. הפניות התקבלו מצד אלפי ראשי בתי אב אשר ביקשו לקבל את טבלת החיסכון והכלים לתכנון תקציבי נכון.

ארגון 'בעצמי' שם לו למטרה לסייע למשפחות שנמצאות במצב כלכלי קשה, משפחות רווחה וכן משפחות שנעזרות בקופות צדקה ולהובילם בדרך של הגדלת הכנסות

לקראת פורים ופסח, הציגו בארגון שורה של עצות חכמות ומועילות, כדי לסייע לעבור את החגים ללא הוצאות כלכליות מיותרות.

ישראל מכלוביץ מנהל הקו החרדי בארגון 'בעצמי' גילה כי: "נערכנו מבעוד מועד על מנת לאפשר למשפחות שנמצאות במצב כלכלי קשה לעבור אותו בשלום. הדבר הראשון הוא ניהול נכון של התקציב. אנחנו בונים מסגרת תקציבית בהתאם להכנסות של המשפחה, רושמים ליד כל סעיף את העלות המוערכת שלו ואז מחליטים על איזה סעיפים מוותרים".

מיכלוביץ מוסיף ומציין כי "ישנן משפחות שנמצאות מתחת לקו העוני, הן נתמכות בקופות צדקה, אין להם מסגרת תקציבית ספק רב אם יש להם תקציב. משפחות שנמצאות במצב הזה צריכות לזכור שאם הם נמצאים כרגע בחריגה של עשרת אלפים שקלים, הוצאות החגים עלולות להביא אותם למצב שהם בחריגה כפולה ומשולשת. גם משפחות אלו חייבות להתנהל עם תכנון תקציבי ראוי. אנשים נוטים לשחק עם מסגרות האשראי, או לקחת הלוואות. בסופו של דבר, הם גם משלמים ריבית על הוספת המסגרות או ההלוואות וגם חורגים מתקציב ההוצאות שלהם. במוצאי החג הם מוצאים את עצמם עם בור תקציבי שלא יהיה להם מושג מהיכן מתחילים לכסות אותו. לכן הפתרון הנכון הוא תכנון תקציבי ראוי. זה נשמע מורכב אבל ברגע שבונים את זה בצורה הנכונה, כל חג עובר בצורה הרבה יותר שלווה ובחירות כלכלית אמיתית".

בנצי שוורץ, מנהל המגזר החרדי ב'בעצמי', מוסיף כי "לקראת החגים ישנה הוצאה מרוכזת על כל מה שקשור לחג. כדי לא לחרוג מהמסגרת התקציבית, חייבם לתחום את התקציב ולא לחרוג ממנו. אלו חגים שאם לא מתכננים אותם נכון, הם יכולים להותיר את כל המשפחה עם בור תקציבי. וחשוב כעת לאחר החג להערך להגדלת הכנסות ללא צורך בתמיכה מארגוני החסד השונים".

בארגון מזמינים את כל מי שרוצה לקבל את הכלים להגדלת הכנסות מותאם למשק הבית החרדי להתקשר לקו החרדי לסיוע כלכלי של ארגון בעצמי ב-*8169.

בעצמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד