כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בדיון הקבינט הכלכלי - חברתי

סמוטריץ' על העבודות בשבת: סוגרים להפגנות - אפשר גם לרכבת

השרים דנו בקבינט החברתי-כלכלי בעבודות חשמול הרכבת בשבת. השר בצלאל סמוטריץ': "אם אפשר לסגור את איילון בהפגנות, יש הזדמנות לסגור גם עבור עבודות לרכבת". השר אופיר אקוניס: "יש סטטוס קוו שמאפשר עבודות שבת ואם רוצים שיהיו רכבות חייבים לעבוד בשבת". מקלב: "אסור לעבוד בשבת אתם מייצרים משברים קואליציוניים מיותרים כי אין סיבה לעבודה בשבת"

סמוטריץ' על העבודות בשבת: סוגרים להפגנות - אפשר גם לרכבת
עבודות הרכבת בשבת צילום: באדיבות המצלם

הקבינט החברתי-כלכלי התכנס היום (ראשון) ובמהלך הדיון דנו השרים בעבודות חשמול הרכבת בשבת.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הציע: "אנחנו רואים שסוגרים את איילון בהפגנות. אז אולי יש הזדמנות לסגור את איילון לטובת כך שלא יצטרכו לעבוד על חישמול הרכבת בשבת". 

דברי השר סמוטריץ' הגיעו לאחר דרישתם של השרים החרדים. השר גולדקנופף מחה: "אנחנו דורשים שלא יחללו שבת ולא יאפשרו עבודות בשבת של חשמול הרכבת. אם יעבדו בשבת כוח עליון יעכב את זה. אין בזה ברכה".

סגן השר מקלב הוסיף: "אסור לעבוד בשבת. זה תקלה. אנחנו צריכים להקל על נתניהו ולא לייצר לו עוד משברים עם עבודות בשבת. אין סיבה שיעבדו בשבת". 

השר סמוטריץ' אמר: "העם היהודי הביא לעולם את השבת. עלינו לשמור על השבת. הטיעון שמחייב עבודה בשבת היא שאסור לסגור את איילון, אבל סוגרים אותו להפגנות". 

השר אופיר אקוניס טען בדיון: "הסטטוס קוו מאפשר כבר שנים לקיים עבודות בשבת ברכבת. אין ברירה. אם רוצים שהרכבת תיסע בראשון חייבים לטפל בה כי זה פיקוח נפש".

השר חיים כץ הוסיף: "זה שטויות. אני בעד השבת. יחד עם זה צריך לאפשר לחשמל בשבת את הרכבת. הרי זה ייקח שנים. אז מה? בוא נכבה גם את ערוץ 12 שמשדר בשבת. אי אפשר לעצור הכול". 

לדברי כץ: "כשהייתי שר עבודה וידאנו שיהיו מינימום עובדים יהודים בשבת. העבודות הן נסתרות מהעין ומדובר בעבודות תחזוקה לפיקוח נפש ושמירה על בטיחות הציבור".

יצחק גולדקנופף בצלאל סמוטריץ עבודות הרכבת עבודות תחזוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד