כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בן גביר מגבה

סמוטריץ' למזכיר הממשלה: "עצור מיידית את תשובת המדינה בעניין חאן אל אחמר"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פנה למזכיר הממשלה יוסי פוקס ודרש ממנו "לעצור מידיית את הגשת תשובת המדינה בעניין חאן אל אחמר". המדינה צפויה להשיב לבית המשפט העליון כי יש לדחות את העתירה לפינוי המקום מאחר ומתנהלים מגעים למתווה מוסכם על פינוי המאחז הבלתי חוקי

סמוטריץ' למזכיר הממשלה: "עצור מיידית את תשובת המדינה בעניין חאן אל אחמר"
חאן אל אחמר צילום: תנועת רגבים

שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' פנה היום (ראשון) למזכיר הממשלה יוסי פוקס וקרא לו לעצור מיידית את תשובת המדינה בעניין חאן אל אחמר.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע כי הוא מעניק גיבוי מלא לשר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ', בדרישתו שלא לאשר את תשובת המדינה המוצעת לבג"ץ בעתירה לפינוי המאחז הבלתי חוקי חאן אל אחמר.

כפי שדווח מוקדם יותר היום, המדינה צפויה להשיב לבית המשפט העליון כי יש לדחות את העתירה לפינוי המקום, מאחר ומתנהלים מגעים למתווה מוסכם על פינוי המאחז.

על פי דיווח בגל"צ, למרות שהמדינה עדיין לא קרובה להסכמות מול התושבים היא תטען שמדובר בסוגיה ביטחונית ובינלאומית רגישה שיש לפתור בשיח - ולא בפינוי בכוח. 

לדברי השר בן גביר: "אני תומך בדרישתו של חברי שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ', שלא להגיש את תשובת המדינה לבג"צ ללא אישורו. הסכמים חייבים לכבד, ולפי ההסכם הקואליציוני תשובות המדינה לבג"ץ בנושאים המצויים תחת תחום אחריותו, טעונות אישורו של השר סמוטריץ'".

בן גביר הוסיף: "בנוסף, העברתי מסר ברור לראש הממשלה בנימין נתניהו שאם הפרסומים על טיוטת התשובה נכונים, מדובר בהחלטה מבישה וחמורה. נבחרנו וקיבלנו מנדט כדי לממש מדיניות ימין, ומדיניות ימין פירושה משילות בראש ובראשונה. אסור להתקפל בחאן אל אחמר - וטוב עושה השר סמוטריץ' בכך שלא מאפשר מחטפים".

נזכיר כי לאחר בקשת הדחייה הקודמת של המדינה, ראש הממשלה בנימין נתניהו התחייב בפני השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כי המאחז הבדואי הלא חוקי חאן אל אחמר יפונה עוד לפני הגשת התשובה הבאה לבג"ץ.

עם זאת, נתניהו לא נקב במועד ספציפי. בסביבת נתניהו טוענים כי הדחיה הנוכחית היא בעקבות ביקורו של שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בישראל והקרבה לחודש הרמדאן.

חאן אל אחמר בצלאל סמוטריץ מזכיר הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד