כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"מעדיף לא לפגוע ברגשות"

נכנעו למחאה: טסלר וגולדקנופף ביטלו את השתתפותם בטקסי יום הזיכרון

על רקע המחאות שתוכננו נגדם, הודיע יו"ר יהדות התורה השר גולדקנופף כי החליט לבטל את השתתפותו בטקס יום הזיכרון בקרית גת: "מעדיף שלא לגרום להן לאי נוחות ולשבש סדר יום כה מיוחד". להחלטתו הצטרף גם סגן השר יעקב טסלר שביטל אף הוא את הגעתו לטקס בבאר טוביה

נכנעו למחאה: טסלר וגולדקנופף ביטלו את השתתפותם בטקסי יום הזיכרון
יצחק גולדקנופף צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

הישג למחאה נגד הגעת שרים וח"כים לבתי העלמין: השר יצחק גולדקנופף הודיע היום (ראשון) על ביטול השתתפותו בטקס יום הזיכרון בקריית גת. במכתב שפרסם כתב: "עז היה חפצי להגיע, לכבד את זכר הנופלים. אולם נוכחתי לדעת שישנן משפחות שהדבר עשוי לגרום להן לאי נוחות. מעדיף שלא לגרום להן לאי נוחות ולשבש סדר יום כה מיוחד".

יחד עם זאת, אחרי שתושבי באר טוביה הביעו את התנגדותם להגעתו של סגן השר יעקב טסלר מיהדות התורה למושב ביום הזיכרון, הודיע סגן השר על ביטול השתתפותו. אחד מתושבי המקום, ברק צור, ששכל את אחיו איתמר שנפל במלחמת לבנון השנייה, אמר בריאיון לליאת רגב כי: "טסלר החליט ביום הקשה של אזרחי ישראל לשים אצבע בעין הדומעת של המשפחות השכולות".

אליהם נוסף חה"כ צביקה פוגל שהודיע כי לא ישתתף בטקס הזיכרון בראש פינה. "אחרי שהבנתי שהולכים להפגין שם - אמרתי שלא אגיע. כבודם של הנופלים ומשפחות השכול חשוב יותר מכבודי. אני לא מתכוון לפגוע ברגשותיהם", אמר חה"כ מעוצמה יהודית ל-103FM.

גם השרה מאי גולן שתכננה להגיע לבית העלמין הצבאי בראשון לציון, הודיעה כי לא תשתתף בטקסי הזיכרון. השרה, כתבה כי היא "מכבדת עד אין קץ את המשפחות שאיבדו את היקר להן מכול". לדבריה היא לא תשתתף בטקס בשל "מסע הסברה חשוב" בארה"ב.

שרה ההסברה גלית דיסטל אטבריאן הודיעה אף היא כי תבטל את השתתפותה בטקס יום הזיכרון מטעם הממשלה.

דיסטל כתבה: "הייתי אמורה לייצג את הממשלה בבית העלמין בנס ציונה אלא שמספר משפחות שכולות מהאזור פנו לתקשורת בקריאה פומבית שלא אגיע".

השרה הדגישה: "אמרתי תמיד ואומר גם עכשיו - מול משפחות שכולות אני מרכינה ראש באופן מוחלט. בקשתם היא צווי עבורי. לא אגיע לטקס. לא אצער אף הורה או אח או בן ששייכים למשפחת השכול. לעולם לא".

דיסטל הוסיפה: "לצד זאת יש דברים שחשוב לומר: שירתי בצה"ל בתפקיד משמעותי ובאופן מלא. כך גם הבת שלי ששירתה כמפקדת ביחידת שאסור לדבר עליה בקול רם. כך גם בני שנאלץ להתגבר על האבחון שסחב על גבו מאז שהיה ילד והפך עולמות רק כדי שיוכל להתנדב לצה"ל.

אחרי שהצליח להתנדב הוא הפך עולמות שוב כדי להתגייס כחייל סדיר. הוא עשה היסטוריה, ניצח את המערכת ושירת ביחידת עוקץ כמאלף כלבים וכחייל מין המניין".

עוד כתבה השרה: "אחי ואחותי גם כן שירתו באופן מלא וכך גם כל ילדיהם. אני שייכת למשפחה שרואה בשירות בצה"ל זכות, לא רק חובה. אני גם שייכת למפלגה ימנית מתונה וליברלית שבוחריה ונציגיה משרתים בצה"ל ותורמים את חלקם.

ועוד דבר - למרות שאני מתויגת לאחרונה כאויבת של טייסי חיל האוויר (בו שירתי) מעולם לא תקפתי את 'הטייסים'", כתבה.

יום הזיכרון יצחק גולדקנופף יעקב טסלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד