י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סחבת רפואית

מטריד: 35% מאזרחי ישראל ויתרו על בדיקות או טיפול רפואי

רבים מאיתנו מדחיקים את הצורך ללכת לייעוץ רפואי ולבדיקה חשובה מפאת קוצר הזמן והסחבת הצפויה בדרך לרופא • מסקר שהתפרסם עולה כי 35% מאזרחי ישראל ויתרו השנה על בדיקות או טיפול רפואי בשל זמני המתנה ארוכים בקופות החולים • זו קופת החולים שניצחה במדד זמינות התורים

מטריד: 35% מאזרחי ישראל ויתרו על בדיקות או טיפול רפואי
בדיקות רפואיות של לאומית צילום: Yossi Zeliger/Flash90

זה קרה לרבים מאיתנו. ביום בהיר גילינו נקודה חשודה על העור, נשלחנו על ידי הרופא לערוך בדיקה חשובה או עלה צורך בבירור רפואי לאחר שיחה עם חברים. האינסטינקט הראשוני הוא לרוץ לרופא, ללכת לבדוק, לברר ולהירגע, אולם בפועל, אנחנו מדחיקים את הצורך לתא אחורי במוח וממשיכים בשגרה. מידי פעם הוא צף ועולה ואנחנו שוב מחזירים אותו לסדר ולמקומו הקבוע- אי שם, יחד עם כל מה שלא דחוף ולא מספיק חשוב..

לחצו כאן להשארת פרטים ונחזור אליכם>>

אם נשאל את עצמנו למה זה קורה, סביר להניח שהתשובה תהיה- אין לנו זמן. פשוט אין זמן. לקבוע תור, להמתין לו במשך ימים ארוכים ולעיתים אפילו חודשים, "לוותר על יום עבודה", להמתין לתוצאות.. הסחבת הזאת מוציאה מאיתנו את החשק לבצע בדיקות מקדימות, לטפל בכל מה  שחשוב לבריאות שלנו ולחסוך מעצמנו הרבה כאב וחולי- שלעיתים מתגלה מאוחר מידי..

מידי שנתיים מתפרסם סקר ברודקייל, אשר יחד עם משרד הבריאות, בודק את דעת הציבור על רמת השירות במערכת הבריאות ותפקודה. מטרת המחקר היא לספק מידע לקובעי מדיניות כדי לשפר את שירותי הבריאות בישראל. במחקר נעשית הערכה מנקודת המבט של המבוטחים כדי לאפשר ביטוי לתחושותיהם, לעמדותיהם ולרצונותיהם בתהליך קביעת המדיניות, כאשר את המחקר מלווה ועדת היגוי הכוללת נציגים ממשרד הבריאות, ממשרד האוצר, מהמוסד לביטוח לאומי, מקופות החולים, מארגוני חולים ומהאקדמיה.

הסקר, בפילוח ע"פ מגדר, קבוצות גיל, אוכלוסיות, ערים ומגזרים, בודק את הפערים במצב הבריאות, איכות הטיפול הרפואי, שביעות הרצון, חוויית הטיפול ועוד.

מתוך הסקר שהתפרסם לשנת 2021-2022 עולה כי 35% מאזרחי ישראל ויתרו השנה על בדיקות או טיפול רפואי בשל זמני המתנה ארוכים בקופות החולים. מדובר על שליש מתושבי ישראל שמוותרים על קבלת טיפול רפואי וביצוע בדיקות חשובות בשל המתנה ארוכה ומייגעת! לו רק נחשוב כמה מחלות וקשיים יכלו היו להימנע אם לכל בן אדם היה פתרון מהיר, נגיש וזמין לכל בעיה רפואית שיאפשר לטפל בה בזמן ולא רגע אחד מאוחר מידי... מן הסקר עולה כי חברי לאומית שירותי בריאות מוותרים הכי פחות על טיפול רפואי בשל זמני המתנה ארוכים ונהנים משירותים זמינים יותר. מדובר ביתרון משמעותי המאפשר לחברי הקופה  לבלות פחות בהמתנה לתורים, לקבל מענה רפואי מהיר וזמין, ובעיקר- לדאוג לבריאות שלהם באופן רציף וקבוע.

רוצים לקבל הצצה נוספת לנתוני הסקר? דמיינו את הרגע בו עליכם לקבל טיפול רפואי בבית החולים ואתם ממתינים לאישור בקשת ההתחייבות. לעיתים תקבלו אותו באופן מיידי, לעיתים לאחר פרוצדורה ארוכה ומייגעת ולעיתים קופת החולים לא תאשר את הבקשה ותאלצו חלילה לוותר על הטיפול או לממן אותו מכיסכם הפרטי...

על פי נתוני הסקר עולה כי לאומית מובילה גם באישור טופסי התחייבות ומאפשרת ללקוחותיה ליהנות מטיפול מתקדם בבית החולים במימון הקופה ועם כמה שפחות בירוקרטיה בדרך.

האחריות לשמירה על הבריאות- בידיים שלנו, אבל דבר אחד בטוח- לחברי לאומית קל יותר לשמור על הבריאות. הם מחכים פחות, נהנים משירות מהיר ונגיש יותר ומקופה שעושה הכל על מנת להקל עליהם לאורך כל הדרך.

רוצים גם אתם לחכות פחות ולקבל יותר? לחצו כאן להשארת פרטים ונחזור אליכם>>

לאומית שירותי בריאות רופא תורים ארוכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד