כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בלתי נתפס

אמרו לכם שמעבר חצייה הכי בטוח? אז אמרו

מהנתונים עולה כי 1,666 בני אדם נפגעו בעת שחצו את הכביש במעבר החציה בשנת 2022, מתוכם 27 נהרגו ו-225 נפצעו קשה | כתשעת אלפים בני אדם נפגעו בעת שחצו את הכביש במעבר החציה בחמש השנים האחרונות, ממוצע של כ-1,800 נפגעים מדי שנה (2022-2018)

אמרו לכם שמעבר חצייה הכי בטוח? אז אמרו
פלאש 90

82% מכלל הולכי הרגל שנפגעו כאשר חצו את הכביש בשנת 2022, נפגעו במעבר החציה – המקום אשר אמור להיות הבטוח ביותר לחציית כביש, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס.

מהנתונים עולה כי 1,666 בני אדם נפגעו בעת שחצו את הכביש במעבר החציה בשנת 2022, מתוכם 27 נהרגו ו-225 נפצעו קשה. מרבית ההרוגים במעבר חציה בשנת 2022 מצאו את מותם בתחום העירוני – 20 מתוך 27 הרוגים. 

כתשעת אלפים בני אדם נפגעו בעת שחצו את הכביש במעבר החציה בחמש השנים האחרונות, ממוצע של כ-1,800 נפגעים מדי שנה (2022-2018).

העיר שבתחומיה נפגעו הכי הרבה הולכי רגל בעת שחצו את הכביש במעבר חציה בשנת 2022 היא תל אביב-יפו -174 הולכי רגל. ירושלים – היא העיר השנייה במספר הולכי הרגל הנפגעים במעבר החציה בשנה שעברה - 167 הולכי רגל. העיר שנמצאת במקום השלישי היא חיפה בה נפגעו 110 הולכי רגל בעת שחצו את הכביש במעבר חצייה. העיר הרביעית במספר הנפגעים היא פתח תקווה בה נפגעו מאה הולכי רגל ונתניה סוגרת את החמישייה המפוקפקת עם 79 הולכי רגל פצועים.

על פי דו"ח ל עמותת אור ירוק, 108 הולכי רגל נהרגו בתאונות דרכים בכבישי ישראל בשנת 2022 -30% מכלל הרוגי תאונות הדרכים באותה שנה – אחד מכל שלושה הרוגים. 

הולכי הרגל הם אוכלוסייה פגיעה מאחר ומערכת התחבורה בישראל, כמו במדינות רבות אחרות, תוכננה ברובה מנקודת מבטו של המשתמש ברכב, ללא התחשבות ממשית בצרכים של ההולכים ברגל. ללא אמצעי הגנה פיזיים, בכל מפגש עם כלי רכב יפגע הולך הרגל. 

ישראל היא מהמדינות שבהן שיעור הולכי הרגל מכלל ההרוגים גבוה מאוד בהשוואה לממוצע במדינות אחרות, נתון הדורש התייחסות ממוקדת ופתרון לבעיה. במציאות של עומסי תנועה ומרכזי ערים פקוקים, להליכה ברגל יש יתרון משמעותי, בהיבט הבריאותי וגם בהיבט של איכות הסביבה, במקביל לצמצום עומסי התנועה.

לפי המועצה האירופית לבטיחות בדרכים (ETSC), אחת הדרכים המרכזיות להפחית את תאונות הדרכים היא הורדת מהירות הנסיעה בערים ל-30 קילומטרים לשעה באזורים עירוניים ויש לא מעט ערים שעשו זאת כמו פריז ובריסל. מחקר שנערך בשוויץ הראה כי הורדת המהירות המותרת בעיר ל-30 קילומטרים לשעה הפחיתה את שיעור תאונות הדרכים ב-38%. 

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק אמר: "מסוכן לחצות כביש בישראל. אנחנו מחנכים את הילדים שלנו לחצות רק במעבר חציה אך המעבר הפך למסוכן ותחושת הבטיחות בו משלה את הולכי הרגל. בשנים האחרונות חלה עליה בהיפגעותם של הולכי הרגל במעבר החציה. זירת ההיפגעות מאוד ברורה ולכן משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בשיתוף עם הרשויות המקומיות חייבים להתקין אמצעים שירסנו וימתנו את התנועה ואת מהירות הנסיעה בקרבת מעברי חציה. אמצעים כמו פסי האטה בסמוך למקומות הומים בהולכי רגל, מניעת חניית כלי רכב בסמוך למעברי חצייה בכדי לאפשר שדה ראייה מלא והתאמת תנאי הדרך בדגש על הגנה של אוכלוסיות בסיכון מוגבר כמו ילדים ואזרחים ותיקים יכולים לעשות את ההבדל בין חיים ומוות. מדובר באמצעים זולים ופשוטים בעלי אפקטיביות גבוהה ומוכחת. רוב הולכי הרגל ההרוגים הם ילדים ואזרחים וותיקים ולכן ליד בתי אבות ומרכזי יום לקשיש יש להתאים את התשתית כך שתיתן עדיפות לאזרחים הוותיקים ותאפשר להם חציית כביש בטוחה, כך גם ליד בתי ספר וגנים ציבוריים. הגיע הזמן לתת עדיפות להולכי הרגל, לצמצם את היפגעותם הגבוהה בתאונות דרכים ולהציל חיים".

 

 

 

תאונות דרכים מעבר חצייה בטיחות בדרכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד