כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
איים ואחרי שבועיים קיים

שפך בנזין על הדלת והצית את המסעדה | זו הסיבה

כתב אישום הוגש היום נגד תושב אופקים בן 54 שבשל וויכוח על אופן התשלום הצית מסעדה בבאר שבע. ביקש לשלם בצ'ק ומשנאמר לו לא ניתן לעשות זאת בשל מדיניות המסעדה, החל להתפרץ באיומים קשים ובוטים. כשבועיים אחרי הגיע עם מיכל בנזין והצית את המקום

שפך בנזין על הדלת והצית את המסעדה | זו הסיבה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד שלמה כהן, בן ה-54 מאופקים לאחר שבשל וויכוח על אופן התשלום במסעדת "אווז הזהב" הצית את המסעדה.

מכתב האישום שהגישה עו"ד אירה ויימן קריקון עולה כי במהלך חודש מרץ ישב כהן ביחד עם קרוב משפחתו לאכול במסעדת "אווז הזהב" בבאר שבע. כאשר כהן קיבל חשבון וביקש לשלם אותו באמצעות המחאה, הובהר לו כי לא ניתן לעשות זאת ואף בעלי המקום ניגש והסביר לו את המדיניות של המסעדה שלא לקבל תשלום באמצעות המחאות.

בתגובה לכך, החל כהן לצעוק ואיים על הבעלים בין היתר באמרו: "אתה לא יודע מי פה.., אני קובע פה את הכללים ואתה לא יודע עם מי אתה מתעסק". למרות בקשת בעלי המקום סירב כהן לעזוב את המסעדה תוך שהוא זורק צלחת, ממשיך לצעוק ולאיים על הבעלים בין היתר אמר: "אתה תראה אני אשרוף לך את המסעדה הזאת", "יבואו לפה... ישרפו את המקום" או מילים דומות לאלה. בשלב מסוים כהן אף התקשר למוקד המשטרה וטען כי בעלי המקום מאיים עליו. בסופו של דבר עובדי המסעדה הובילו אותו החוצה.

כשבועיים לאחר האירוע, הגיע כהן עם רכבו למסעדה, כשהוא מצויד בג'ריקן שהכיל בנזין. הוא החנה את רכבו בתחנת הדלק הסמוכה למסעדה, התקרב אל דלת הכניסה למבואה המקורה של המסעדה, שפך את הבנזין על דלת ההזזה הפנימית שנותרה סגורה, ושילח במזיד אש במסעדה. האש התלקחה מיד וכהן שנכווה מהלהבות בפניו ובידו, חזר לרכב ונמלט מהמקום. עוברי אורח, אשר היו בדרכם למסעדה הסמוכה, הבחינו באש, הזעיקו כוחות הצלה, וצוותי כיבוי אש שהגיעו למקום כיבו את השריפה. בסה"כ הנזק הוערך בסך של 257,400 ש"ח.

בבקשת המעצר שהוגשה במקביל ציינה עו"ד ויימן קריקון כי: "על רקע של אירוע בו הוא גרם להסלמה ובמהלכו חש מושפל, איים לשרוף את המסעדה והוציא לפועל את האיום, רק כעבור יותר משבועיים, לאחר תכנון ויישוב הדעת. מעשיו של המשיב גרמו לנזק משמעותי לרכוש, תוך יצירת סיכון לנזק עצום נוסף, כולל למספר בתי עסק קרובים ואף יצירת סיכון ממשי לחיי אדם, וזאת עקב קרבה של תחנת דלק ומסעדה פעילה."

לכהן יוחסו עבירות של הצתה, איומים ועבירת המסתייע ברכבו לפשע. התיק נחקר על ידי ימ"ר נגב במשטרת ישראל.

הצתה מכוונת שריפה ויכוח תשלום מסעדה כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד