כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בטוח בנצחונו

זלנסקי: פוטין יעזוב את אוקראינה כמו שסדאם עזב את כווית

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי הוא בטוח שמדינתו תנצח בסופו של דבר במלחמה נגד רוסיה, והוסיף שפוטין יעזוב בסופו של דבר "כמו שסדאם עזב את כווית". זלנסקי אמר שהוא מתחרט שלא נלחם כשרוסיה פלשה לראשונה לקרים

זלנסקי: פוטין יעזוב את אוקראינה כמו שסדאם עזב את כווית
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: צבא אוקראינה

בראיון לערוץ החדשות אל ערביה בבעלות סעודיה שנלחמה נגד סדאם חוסיין במלחמת המפרץ הראשונה, אמר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כי הוא בטוח שמדינתו תנצח בסופו של דבר במלחמה נגד רוסיה, והוסיף שפוטין יעזוב בסופו של דבר "כמו שסדאם עזב את כווית". הוא אמר שהמלחמה החלה כאשר רוסיה פלשה לחצי האי קרים בפברואר 2014.

זלנסקי אמר שהוא מתחרט שלא נלחם כשרוסיה פלשה לראשונה לקרים. אך למרות שהוא בטוח בניצחון, הוא אמר שזו לא תהיה משימה קלה ללא בעלות בריתה של אוקראינה והוא הזהיר שניצחון יתעכב אם משלוח הנשק לאוקראינה יואט.

הוא גינה את הפלישה לאוקראינה ואמר שהמלחמה לא נלחמת למען רוסיה, והסביר "פוטין נלחם כדי להציל את עצמו ולא למען האומה שלו".

מדינות נאט"ו הסכימו השבוע כי אוקראינה תהפוך בסופו של דבר לחברה בברית נאט"ו, אך תחילה יש להשיג ניצחון מול רוסיה. דבריו הגיעו שבועות ספורים לאחר שפינלנד הצטרפה לנאט"ו, בינתיים בעלות בריתה של אוקראינה מספקות נשק ללחימה נגד רוסיה, אך לא נלחמות בעצמן.

זלנסקי אמר כי אוקראינה מתכוננת למתקפה נגדית, והוסיף: "וזה יקרה, אנחנו חזקים יותר מלפני שנה, שחררנו חלק מאדמותינו".

מלחמת אוקראינה רוסיה עיראק כווית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד