כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
חסר רחמים

מנהיג קבוצת וגנר: "חסלו את כולם אין לקחת שבויי מלחמה"

ראש קבוצת שכירי החרב של וגנר, יבגני פריגוז'ין, הודיע שהם לא ייקחו עוד שבוי מלחמה אוקראינים 14 חודשים לתוך הפלישה. הבוס של וגנר אמר לשכירי החרב 'להרוג את כולם' ולא 'לקחת שבויי מלחמה אוקראינים'

מנהיג קבוצת וגנר: "חסלו את כולם אין לקחת שבויי מלחמה"
יבגני פריגוז'ין צילום: באדיבות המצלם

הבוס של קבוצת וגנר שכירי החרב הרוסים הידועים לשמצה, קבע כי הם לא יקחו יותר שבויי מלחמה באוקראינה, אלא "יהרגו את כולם", כך דיווח ה-Kyiv Independent. "נהרוג את כולם בשדה הקרב. אל תקחו עוד שבויי מלחמה", אמר פריגוז'ין ב-23 באפריל בהקלטת אודיו בתגובה לשאלה שנשאלה בחשבון הטלגרם של קצין העיתונות שלו.

החלטתו של פריגוז'ין התקבלה ככל הנראה בתגובה לטענה כי שני חיילים אוקראינים החליטו לירות בשבוי מלחמה. הקולות בקובץ השמע בן 21 השניות מדברים רוסית, ואפילו לא מזכירים שהאסיר לכאורה שלהם הוא רוסי ולא נותנים שום אינדיקציה שהם עצמם אוקראינים.

על פי הדיווח, לא ניתנת ראיה חזותית או מידע לגבי ההקלטה, מה שהופך את האותנטיות שלה למפוקפקת ביותר. התקשורת הרוסית וערוצי הטלגרם יצרו בעבר "שיחות מיורטות" מזויפות רבות שעשויות בצורה מגושמת, בטענה שהן בין חיילים או מפקדים אוקראינים. כך דיווח העיתון.

שכירי חרב לשעבר של וגנר הודו ב-17 באפריל ברצח עשרות שבויים אוקראינים, אזרחים, כולל ילדים. הוצאות להורג ועינויים של שבויי מלחמה מפרים את אמנות ז'נבה ומהווים פשעי מלחמה, אך אמנת ז'נבה לא מטרידה את פוטין וכל הכנופייה הסובבת אותו.

 

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה שבויים הרג שבויים כח וגנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד