כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
פה אחד

הוועדה אישרה את החוק שיחייב את בעלי מאגרי המידע הישראליים

ועדת החוקה של הכנסת אישרה פה אחד כי בעלי מאגרי מידע ישראליים שיבקשו לקבל מידע ממדינה אירופית יוכפפו לחלק מהחובות שקבועות בתקנות האירופיות

הוועדה אישרה את החוק שיחייב את בעלי מאגרי המידע הישראליים
שמחה רוטמן בוועדת החוקה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ועדת החוקה אישרה פה אחד: בעלי מאגרי מידע ישראליים המבקשים לקבל מידע ממדינה אירופית יוכפפו לחלק מהחובות הקבועות בתקנות האירופיות של הגנת הפרטיות: מחיקת מידע לפי בקשת נושא המידע; הגבלת ההחזקה של "מידע שאינו נחוץ"; חובה להקפיד שהמידע יהיה מדויק ומעודכן; ויידוע נושא המידע ביחס לעניינים מסוימים ובהם זהות בעל מאגר המידע, מטרת העברת המידע וזכויות של נושא המידע.

לדרישת היו"ר ח"כ שמחה רוטמן, מאגר מידע שהתקנות יחולו על חלק מהמידע בו, יחיל את ההסדר על כלל המידע שנמצא במאגר. הסיבה: לא ייתכן שמידע של אזרחי ישראל שנמצא במאגר יזכה להגנה פחותה.

בנוסף, יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן וחברי הוועדה הודיע לאנשי משרד המשפטים כי הם שוקלים להתנות את קידום התיקונים לחוק הגנת הפרטיות (תיקון מס' 14 לחוק) בפרסום תזכיר חוק על התיקונים המהותיים (תיקון מס' 15)

היו"ר ח"כ רוטמן תהה על העיכוב בקידום תיקון מס' 15, שבלעדיו ישראל היא "החצר האחורית" של העולם בכל הנוגע להגנה על הפרטיות. זאת במיוחד לאחר שנאמר בוועדה שתיקון מס' 15 נמצא בשלבי הנוסח הסופי, ובכל זאת התזכיר יופץ אולי רק ביוני או ביולי.

יו"ר הוועדה חבר הכנסת רוטמן ביקר גם את השיהוי בחקיקת תיקון מספר 14 והזכיר כי העבודה על חקיקה זו החלה עוד בזמן התמחותו במשרד המשפטים בשנת 2009. "אין טעם לעשות חצי עבודה, אנחנו צריכים לקדם את שני התיקונים האלה במהירות האפשרית". אמר.

ועדת החוקה שמחה רוטמן מאגרי מידע איחוד אירופי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד