י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"ברכת ה' היא תעשיר"

חברת התעופה החלה לשמור שבת והכנסותיה זינקו

על אף שהתחזיות צפו לחברת ישראייר הפסדים בעקבות החלטתו של הבעלים החדש לשמור את השבת, החברה מציגה גידול של כעשרה אחוזים בהכנסות | רמי לוי: "השבת, מבחינתנו, היא ערך עליון, שאנחנו לא יכולים ולא רוצים לוותר עליו"

חברת התעופה החלה לשמור שבת והכנסותיה זינקו
מטוס ישראייר, אילוסטרציה צילום: משה שי פלאש 90

אחרי שחברת התעופה ישראייר התחילה לשמור שבת וזאת לאחר שנרכשה ע"י איש העסקים רמי לוי ומנכ"ל 'טעמן' שלום חיים, היה צפוי שההכנסות ירדו. אך במקום זאת הכנסותיה גדלו ב-10% והיא עלתה למקום החמישי ברשימת חברות התעופה המצליחות.

לאחרונה דווח ב'גלובס' כי החברה הבורסאית ישראייר גרופ, הנשלטת בידי רמי לוי ומחזיקה בבעלות המלאה בחברת התעופה, רשמה אשתקד הכנסות של 358 מיליון דולר - עלייה של 180% ביחס לשנה שקדמה לה. זאת על רקע ביקושי שיא בשלושת הרבעונים האחרונים של השנה שעבר, כאשר מנגד ב־2021 עדיין היה שיבוש ניכר בביצועי ענף התעופה על רקע המגיפה.

איש העסקים רמי לוי

מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס ציין בשיחה עם גלובס כי בשנה החולפת "חל שיפור בכל הפרמטרים שמרכיבים את פונקציית הייצור של ישראייר. זאת בעיקר הודות לעבודה המאומצת בשנות הקורונה. מרבית הענף שלח את עובדיו לחל"ת, אבל אנחנו השארנו את הפעילות כסדרה".

בגלובס מציינים כי את השנה שעברה סיימה ישראייר גרופ עם רווח תפעולי של 19.7 מיליון דולר, למול הפסד תפעולי של 26.9 מיליון דולר שנה קודם לכן. העלייה בהוצאות התפעול בשנת 2022, בין היתר בשל גידול בהוצאות שכר לנוכח העסקת יותר עובדים ועלייה במחירי הפרסום שהיו בין הגורמים שהשפיעו על שורת הרווח התפעולי. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 20.6 מיליון דולר, למול הפסד של 34.6 מיליון דולר שנה קודם לכן.

"'בִּרְכַּת ה' הִיא תַעֲשִׁיר' - זו ברכת שבת" אומר התלמוד באופן קצר וקולע (ירושלמי ברכות ב ז). בתקופה שלאחר הרכישה והשינוי אמר רמי לוי: "הודענו לא אחת שהחברה לא תפעל בשבת. בחודשים האחרונים זה גם מה שקרה בפועל. השבת, מבחינתנו, היא ערך עליון, שאנחנו לא יכולים ולא רוצים לוותר עליו. הקניונים שלי סגורים בשבת. כל השוכרים מחויבים לעניין הזה. אפילו כשאני משכיר את הנכסים שלי באזור התעשייה עטרות לבעלי עסקים ערבים, אני מחתים אותם מראש שאין שם עבודה בשבת".

רמי לוי שמירת שבת ישראייר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 44 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד