כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
56 אלף בשנה

חזון זהותה של מדינת ישראל עומד בפני סכנה

מנתוני הלמ"ס שפורסמו לרגל יום העצמאות עולה כי מאז השנה שעברה נוספו לאוכלוסיית ה"אחרים" למעלה מ-56 אלף איש, כך עולה מבדיקת המרכז למדיניות הגירה. "חזון זהותה של מדינת ישראל בסכנה"

חזון זהותה של מדינת ישראל עומד בפני סכנה
יהודים ברוסיה צילום: ארכיון

ישראל חוגגת 75 שנים לעצמאות, אך הרוב היהודי שמאפיין את זהותה מוסיף לרדת. מנתונים שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי היהודים מהווים 73.5% מאוכלוסיית המדינה, בעוד הערבים מהווים 21%. בהשוואה לנתונים שפורסמו ביום העצמאות אשתקד מדובר בירידה משמעותית בקרב שתי האוכלוסיות, כאשר היהודים מנו 73.9% מכלל האוכלוסייה. לעומתם, מי שרשמה את העלייה הגדולה היא אוכלוסיית חסרי-הדת, המהווים כעת 5.5% מקרב אזרחי המדינה.

ביום העצמאות ה-74, בשנה שעברה, אוכלוסיית האחרים מנתה כ-478 אלף אזרחים, בעוד השנה, ביום העצמאות ה-75, חל גידול משמעותי ל-534 אלף אזרחים, כ-56 אלף איש.

ד"ר יונה שרקי מהמרכז למדיניות הגירה, שעיבד וניתח את נתוני הלמ"ס, אמר: "המגמות הדרמתיות של צמצום הרוב היהודי בישראל לטובת ריבוי אוכלוסיית ה"אחרים" שאינם ערבים ואינם יהודים, מדאיגות מאוד. עיקר ההגירה הלא יהודית לישראל היא עלייה על פי חוק השבות שמקבלת עידוד מגופי העלייה הרשמיים, ביניהם ארגון נתיב והסוכנות היהודית. ככל ונבחרי הציבור לא יפעלו באופן אקטיבי ונחוש לתיקון חוק השבות, מגמת הצמצום ברוב היהודי רק תגבר".

עוד מוסיף ד"ר שרקי, כי "ישנה התעצמות של התופעה של הגירה לא יהודית לישראל. הציבור בישראל רגיש לסוגיית המסתננים ולסוגיית השוהים הבלתי חוקיים אך צריך להבין שהגורם העיקרי להגירה לא יהודית לישראל הינה דווקא המסגרת החוקתית שיוצר חוק השבות, ולכן דחוף כל כך לתקן את החוק".

"יום העצמאות של מדינת ישראל משמש תזכורת לבסיס קיומה של מדינת ישראל ולמטרתה - מדינת העם היהודי, מדינה שהיא במהותה גם יהודית וגם דמוקרטית. המגמות הדמוגרפיות המואצות שאנו עדים להן בעשורים האחרונים ובמיוחד בשנים האחרונות, מעמידים את חזון זהותה של מדינת ישראל בסכנה מוחשית".

יהודים וערבים הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה יום העצמאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד