כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הצלחה יוצאת דופן

מעל לשלושים עיריות מצטרפות לתוכנית הקהילות של הרשות החרדית

נחתמו שלושים ושלושה הסכמי שיתופי פעולה בין הרשות החרדית לשלושים ושנים רשויות מקומיות ברחבי הארץ. סגן השר מקלב: "נעבה ונרחיב את התוכנית ככל הניתן עם אישור התקציב הסופי על ידי יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני למען הציבור"

מעל לשלושים עיריות מצטרפות לתוכנית הקהילות של הרשות החרדית
אורי מקלב צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הירתמות חסרת תקדים בקרב הרשויות המקומיות בארץ ליישום תוכניות העבודה של הרשות החרדית. למעלה משלושים רשויות מקומיות בארץ כבר חתמו בימים האחרונים על החוזים הנדרשים מול הרשות החרדית שבמשרד ראש הממשלה מתוך מטרה לממש את תוכניות תקצוב הקול הקורא שהופץ בהנחיית סגן השר לפיתוח חרדי הרב אורי מקלב כאשר הרשויות המקומיות אף מוסיפות מתקציבן להגדלת התוכניות הייעודיות עבור הציבור החרדי.

בימים אלו ומיד לאחר חתימת החוזים הנדרשים מול הרשויות המקומיות, מאושרות תוכניות העבודה על ידי אגף הפרויקטים ברשות לפיתוח כלכלי חברתי של המגזר החרדי וזאת על פי מדיניותו של סגן השר הרב מקלב להעניק תוכניות לקהילות החרדיות המתפתחות ברחבי הארץ ובכך מקבלות הרשויות המקומיות 'אור ירוק' לצאת לדרך.

התוכניות כוללות פעילויות בתחומי רוחב ברשות המקומית, כמו: מיפוי צרכים מוניציפלי והדרכות לעובדי הרשות המקומית, וכן בתחומי תוכן חברתיים בקרב התושבים החרדים, כגון: חינוך בלתי פורמלי, בריאות, רווחה ועוד. הרשות החרדית מעודדת את הרשויות המקומיות לעשייה ממוקדת אוכלוסייה מתוך פריזמה תרבותית ומקצועית עד להבאת התוצאות הרצויות של פיתוח והעצמה לשביעות רצון התושבים.

סגן השר לפיתוח חרדי הרב אורי מקלב אמר כי פעילויות אלו יהוו מנוף אדיר לנציגות המקומית שפועלת ועושה במשך כל השנה למען הציבור, אנחנו הופתענו בהיקף הפעילות של הרשויות המקומיות שנרתמו לנושא, ואנחנו נעבה ונרחיב את תקציב פעילות זו בהמשך לפעילות רחבה ככל הניתן כאשר יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני מגבש בימים אלו את תקציבה הסופי של הרשות החרדית מול פקדי האוצר ומעמיד את זה בראש סדרי העדיפויות, פעילות זו הינה חלק קטן מפעילות הרשות החרדית שמביעה ערך מוסף לציבור הרחב.

לתוכנית הצטרפו כאמור שלושים ושלושה רשויות מקומיות כאשר ביניהם כלל הערים החרדיות, ירושלים בני ברק, מודיעין עלית, ביתר עלית, אלעד ועוד שלושים ערים מערובות בהם קימים קהילות חרדיות.

יצוין כי בנוסף למספר רשויות מקומיות חרדיות הומוגניות, קיימות עשרות רשויות מקומיות מעורבות - בהן המגזר החרדי מהווה מיעוט ולעתים נופל בין הכיסאות, בהעדר מענה מותאם. תכניות אלה, המוקדשות בעבורו הן בשורה גדולה. זו הפעם הראשונה, בה ייהנו התושבים החרדים מתקציב ייעודי המוקדש כולו למענם בשיתוף עם הרשות המקומית.

הקול הקורא מציע לראשונה לרשויות תוכניות המיועדות לתושבים החרדים בתקצוב הרשות החרדית. כאמור, שלושים וארבע רשויות מקומיות נענו אל האתגר, והביאו את הבשורה אל התושבים החרדים ואף הוסיפו מתקציבן לטובת תוכניות איכותיות אלו. זוהי יריית פתיחה ואבן פינה לתשתית של שיתוף פעולה בין הרשות החרדית לרשויות המקומיות למען המגזר החרדי.

ברשות החרדית ביקשו להודות ליו"ר ועדת הכספים הרב משה גפני שפעל מול אנשי האוצר לאישור התקציבים עוד בקדנציה הקודמת בוועדה שבראשותו, וכעת מגיע חזון זה לידי מימוש בסייעתא דישמיא.

ראש הרשות החרדית, מר רועי אסף, מדגיש כי תוכניות אלה מצביעות על יצירת שותפות ארוכת טווח עם הרשויות המקומיות. הרשות החרדית מביעה אמון בנציגות המקומית, כמומחית לצרכי הקהילה. כך ניתן להוציא לפועל את מדיניות סגן השר, הרב אורי מקלב, באופן המיטבי ביותר לטובת התושבים החרדים.

אורי מקלב הרשות החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד