כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הגר"ש שטיינמן במעמד מרגש בחנוכת מרפאת השיניים ב'עלה': "כל יום שלכם פה הוא חסד גדול"

העובדה שילדים מיוחדים מצריכים לוגיסטיקה מורכבת בטיפולי שיניים הביאה את הנהלת 'עלה' בראשות המנכ"ל והמייסד הרב מרמורשטיין לחנוך מכשיר סיטי מתקדם לצד רופאים ייעודים שיאפשרו טיפולי שיניים מותאמים לנערים והילדים המיוחדים • את המזוזות קבע הגר"ש שטיינמן שהביע התפעלות רבה מפעילות 'עלה' – "אתם נמצאים בדרגה עצומה"

הגר"ש שטיינמן במעמד מרגש בחנוכת מרפאת השיניים ב'עלה': "כל יום שלכם פה הוא חסד גדול"
הגר"ש שטיינמן בעלה צילום: באדיבות עלה

במעמד רב רושם נחנך אגף השיניים החדשני בקמפוס 'עלה' לילדים ואנשים עם מוגבלויות בצפון בני ברק בראשות הגאון הגדול רבי שרגא שטיינמן שליט"א,  חבר מועצת גדולי התורה וראש ישיבת 'ארחות תורה'.

הגר"ש שטיינמן קבע את המזוזה בכניסה לאגף השיניים "חיוך מיוחד" שבקמפוס, ולאחר מכן ערך ביקור בכיתות הלימוד של הילדים המיוחדים, עבר וברך כל אחד מהילדים וצפה מקרוב בפעילות של הצוות  המסור למען הילדים.

בואו של הגר"ש שטיינמן לקביעת המזוזות עורר התרגשות רבה, כאשר כל דיירי הקמפוס יצאו לקבל את פניו. בדברים נרגשים שנשא בפני צוות העובדים והמתנדבים המסורים, אמר: "למה קוראים לילדים הללו ילדים מיוחדים? הרי לכאורה הם לא מבינים כלום ואפשר לתת להם את הטיפול הכי מינימלי, אבל במקום כמו 'עלה' מבינים מה המשמעות של ילד מיוחד, הם מקבלים טיפול ויחס ברמה הכי גבוהה, יותר מילד רגיל, טיפול מיוחד ולכן נקראים ילדים מיוחדים".

עוד הוסיף ואמר: "יש לכם זכות גדולה. אתם נמצאים בדרגה עצומה. אנחנו רואים פה ילדים שלא טעמו טעם חטא ואתם זוכים להשלים להם את חסרונם. זו שליחות גדולה לדאוג להם ולשמור על הנשמות האלו. אתם צריכים סיעתא דשמיא גדולה. מה שכתוב כל המציל נפש אחת מישראל, פה רואים את זה כפשוטו. כל יום שלכם פה הוא חסד גדול". לסיום איחל ואמר: "תבורכו כולכם שלא תצא שום תקלה תחת ידכם".

על פתיחת אגף רפואת השיניים החליט מנכ"ל ומייסד עלה הרב יהודה מרמורשטיין לאחר שנחשף למציאות לפיה ילדים ונערים עם מוגבלויות סובלים במיוחד מכל נושא טיפולי שיניים באופן מיוחד. העובדה שאין מטפלים שערוכים לטפל בהם, כמו גם הציוד המיוחד שנדרש ובהם מנופים, כסאות מיוחדים ואמצעים ייחודיים לטפל בהם, הביאה לצורך לפתוח את אגף השיניים החדשני בקמפוס עלה בבני ברק.

המטרה היא לאפשר לילדי ונערי 'עלה' לקבל את טיפולי השיניים המיועדים להם בצורה הייחודית המותאמת להם בתוך הקמפוס של עלה, ובכך לחסוך להורים את ההתרוצצות במרפאות שיניים חיצוניות שלרוב אינן מותאמות כלל לילדים עם מוגבלויות. 

ילדי עלה היום זוכים לקבל את טיפולי השיניים בקמפוס עלה בבני ברק, כמו כן המרפאה משמשת לטובת הקהילה עם כל הציוד הנדרש ואנשי מקצוע עם הכשרה ייעודית לאנשים ולילדים עם מוגבלויות ברמה הטכנולוגית הגבוהה ביותר.

הייחודיות במרפאה זו הממוקמת בקמפוס עלה, הינה מעבר לחדשנות, מכשיר הסיטי לרפואת שיניים מאחר שהילדים המיוחדים לא מסוגלים לעבור צילומי שיניים רגילים -  מה שמצריך הרדמה כללית.

הרב מרמורשטיין פעל במשך כמה שנים למצוא פתרון לבעיה הזו, ועתה, בעלות של מיליון ש"ח רכש את מכשיר הסיטי המיוחד באישור מול משרד הבריאות. באמצעות המכשיר מתאפשר תוך כמה שניות לקבל סקירה על מצב כל השיניים של המטופל ולהעניק את הטיפול הייחודי ללא צורך בהרדמה.

'עלה' - הרשת הלאומית לילדים ואנשים עם מוגבלויות, מעניקה כבר 40 שנה רצף שירותים ברמה הגבוהה ביותר בתחום השיקום, הדיור והחינוך למאות ילדים ובוגרים עם מוגבלויות בכל רמות התפקוד, ומאפשרת לחניכים להגיע להישגים מרשימים ומלאי משמעות, בזכות מסירותם ואמונתם של הצוותים המקצועיים, המתנדבים וההורים.

עלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד