כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
עד אחרי אישור התקציב

פרסום ראשון: החרדים בוחנים דחייה בהעברת חוק הגיוס ללא ערבות

החרדים בוחנים אפשרות להתקפל ולדחות את חקיקת הגיוס לאחרי התקציב. בש"ס כבר הביעו הסכמה להדחיה, ביהדות התורה נוטים לתמוך, אך בעוד בדגל התורה נוטים לתמוך בדחיית החוק, באגודת ישראל נשמעים קולות שאומרים כי יש להתעקש ולהעביר את החוק לפי המועד המתוכנן

פרסום ראשון: החרדים בוחנים דחייה בהעברת חוק הגיוס ללא ערבות
לשכת הגיוס בירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: בעקבות השיח הציבורי סביב גיבוש חוק הגיוס שישפר את מצבם של הצעירים החרדים עם הורדת גיל הפטור, והאיום במחאות והסתה, החרדים בוחנים אפשרות להתקפל ולדחות את חקיקת חוק הגיוס.

ביממה האחרונה בוחנים החרדים האם להסכים להצעה לדחות את העברת חוק הגיוס לאחר העברת התקציב, זאת בניגוד להסכם הקואליציוני שם סוכם כי העברת התקציב תהיה כערבות על חוק הגיוס.

בש"ס כבר הביעו הסכמה לדחות את החקיקה להמשך כנס הקיץ, כך דיווח העיתונאי מרדכי הלפרין. כעת נודע ל'בחדרי חרדים' כי ביהדות התורה שוקלים בחיוב להיענות להצעה.

הדעות לעת עתה חלוקות, בעוד בדגל התורה נוטים לתמוך בדחיית החוק, באגודת ישראל נשמעים קולות כי יש להתעקש להעביר את החוק במועד המתוכנן עוד קודם העברת התקציב מייד עם פתיחת כנס הקיץ.

ח"כ בדגל התורה הסביר ל'בחדרי חרדים': "כדאי להמתין עד להרגעת הרוחות כדי להעביר את חוק הגיוס״, הוא הסביר ״אנחנו לא צריכים את התקציב כערבות - זה רק מותג, אנחנו יכולים להפיל את הממשלה בכל רגע גם אחרי העברת התקציב".

מנגד, חבר כנסת בולט באגודת ישראל טוען: "הסתה נגד חוק הגיוס והציבור החרדי יהיה גם אם נחכה חצי שנה, אין שום התחייבות שהממשלה תשרוד ונחזור לשלטון. עדיף לסיים את החקיקה ולספוג קצת ביקורת מאשר להמשיך את האי וודאות בחוק לעוד חודשים ארוכים".

חוק הגיוס אגודת ישראל דגל התורה ש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד