כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
המקצועות החשובים ביותר

"דיני נפשות ממש": כך בוגרי קמפוס אונו מסייעים למשפחות שקורסות

'מרכז העניינים' כינס את טובי המומחים לשיחה על המשבר יוקר המחיה ועל הדרך של המשפחה החרדית להיחלץ מחובות • שני בוגרי קמפוס אונו מספקים תובנות מיוחדות לגבי המצב ומספרים על הכלים המיוחדים אותם רכשו במהלך הלימודים, בעזרתם הם זכו לסייע למשפחות רבות

"דיני נפשות ממש": כך בוגרי קמפוס אונו מסייעים למשפחות שקורסות
חולשים על מגוון תחומים צילום: freepik

אנו נמצאים בעידן קשה מאוד עבור משקי הבית בישראל. משפחות רבות נאנקות תחת עול ההלוואות והמשכנתאות ואם בתקופה זו הם מצליחים איכשהו לשרוד ו"לסגור" את החודש בדוחק, הרי שאם לא יחול שינוי בעתיד הנראה לעין, המצב רק ילך ויחריף.

בדיון שנערך בכנסת בשנה שעברה עלה כי לפי דו"ח של ארגון "לתת" - למעלה מ-633 אלף משפחות בישראל שהם 21.8% מכלל המשפחות, חיות באי ביטחון תזונתי, מתוכן 292 אלף משפחות חיות באי-ביטחון תזונתי חמור.

'מרכז העניינים' בראיון מיוחד עם שני בוגרי קמפוס אונו, מספק תמונת מצב עגומה למדי, קשה יותר אף משתיארנו.

בוגרי קמפוס אונו רכשו באקדמיה המבוקשת, הכשרה מקצועית וכלים חשובים לבניית קריירה משגשגת, כאשר רבים מהם מאיישים משרות מבוקשות, רוויות בתחושת שליחות, כשהם ניצבים בחזית העשייה למען המשפחות החרדיות.

השאירו פרטים והצטרפו למקצוע שיש בו שליחות>>>


אחד מהמרואיינים הינו עוה"ד יוסף ויצמן, בעלים של פירמת עורכי דין גדולה העוסקת בהוצאה לפועל וחדלות פירעון, מכהן בתפקיד המשנה לראש לשכת עורכי הדין, בוגר הקמפוס החרדי אונו ואף מרצה בעצמו בקמפוס החרדי. "לצערנו, אנו רואים עלייה משמעותית במספר האנשים שמגיעים לכדי פשיטת רגל", מספר. "מדובר בזרם הולך וגובר בשנים האחרונות ובפרט בתקופה האחרונה, שנוצר כתוצאה מהמצב הכלכלי אשר הופך להיות קשה יותר ויותר".

כאדם שניצב בצומת כה מרכזית של אנשים עם חובות כלכליים ויצמן רואה זאת בחוש. "כל זה עוד לפני שאני מפלח את המשפחות ברוכות הילדים שברוך השם הציבור החרדי רווי בהם. אלו לצערי, ניצבות במרכז הכובד של יוקר המחיה".

כאשר אנו מבקשים ממנו לתאר בפנינו את התמונה של משפחות המגיעות לפתחו במצבים כלכליים קשים, הוא מציין כי "זה דיני נפשות של ממש, אנשים במצבים כאלו נמצאים ממש בקריסה טוטאלית של חייהם. מדובר במצבים מאוד קשים ולא נעימים, אשר מלווים גם עם בושה מאוד גדולה וזה המקום שאני מסייע. המטרה שלי זה ללוות אותם ולמחוק להם את החובות, גם אחרי שהם הגיעו למקום של קריסה ממש, כשאין להן הוראות קבע, אין להן איך לשלם לילדים על מוצרים בסיסיים, ואז מגיע הרגע המצער מכל שבו אנשים דופקים בדלת. היכולת שלי לעזור להם ולעצור את זה היא מבחינתי זכות גדולה".

"לצערי", ממשיך עו"ד ויצמן, "יש נטיה בציבור החרדי להתייעץ עם עסקנים ו"אנשי השטיבל" שחושבים שהם יודעים הכל. התנהלות הזאת במצבים הללו רק  מחמירה את המצב הכלכלי והמשפטי וגורמת נזק לכולם. לכן, במצבים של הוצאה לפועל וחדלות פירעון, אני ממליץ ללכת לייעוץ מקצועי מהר ככל האפשר ולהתייחס לזה במלוא הרצינות, בדיוק כמו שמתייחסים לבעיה רפואית חמורה. לא פחות".

השאירו פרטים והצטרפו למקצוע שיש בו שליחות>>>

שאלנו את  רו"ח יונתן שטרית, שגם הוא בוגר הקמפוס החרדי אונו ומלווה בתפקידו משפחות כלכלית ומסייע להם להיחלץ מהחובות, איך הוא רואה את המציאות הכלכלית הקשה וכיצד מתמודדים עמה. "יש משפחות אשר נכנסות לחובות של כמאה-מאתיים אלף שקל בהתנהלות השוטפת של החיים ולהן אני מסייע לצאת מהמיצר. יש גם משפחות שמסתדרות כלכלית מדי חודש אבל מרגישות את הדוחק בזמנים של חריגה כמו שיפוץ בית או חתונת ילדים".

שטרית מסביר כי "יש אנשים שמסתדרים נהדר עם הוצאות היומיום, אבל אז, כשמגיעה פתאום תקופה של שמחה, אפילו בר מצווה,והם צריכים לגייס שלושים או ארבעים אלף שקל מעבר לתקציב, הן פשוט נכנסות ללחץ גדול ולסחרור כלכלי שמשפיע עליהן וממש הורס להן את איכות החיים. אני חושב שכל דבר בחיים אפשר לעבור בס"ד עם תכנון ומחשבה מאורגנת. זה בהחלט אפשרי".

"את הסיפוק שלי", אומר לנו שטרית, "אני שואב מההצלחה לחלץ משפחות ממצב כלכלי לא פשוט, וזאת ללא ספק תודות לכלים שקיבלתי בלימודים, אשר מאפשר לי קודם כל להתפרנס ועל הדרך כמובן לסייע באמת לאנשים".

"הלכתי עם ילדיי לפארק יום אחד" משתף שטרית "ופגשתי אדם יקר שליוויתי אותו בעקבות מצב כלכלי רעוע, הוא סיפר לי איך הוא הגיע לחג הפסח בלי חובות, בסייעתא דשמיא ובזכות הליווי שהענקנו לו הוא אף הצליח לארח בכבוד את ילדיו הנשואים. אין לתאר את תחושת השליחות ואת הסיפוק האדיר שזה נותן לי. אני רק חושב כמה משפחות היו מצליחות לחיות טוב יותר, לשרוד את הטירוף הכלכלי עם יותר ידע, הבנה, כלים מקצועיים. ואני אומר לכל מי שזה חשוב לו ומעניין אותו, לכו ללמוד, תעשו את מה שאתם אוהבים, בדרך שאתם אוהבים ועל הדרך יהיה לכם סיפוק גדול", חותם לסיום.

בימים אלו, כאשר המדינה נתונה במאבק פנימי חסר תקדים, המשק מציג נתונים בעייתיים וגורמים כלכלנים בכירים חוששים מהמשך האינפלציה ומפגיעה בעמוד השדרה הכלכלי של ישראל, בוגרי המקצועות הנחשבים מצליחים לחלוף מעל הסערות הכלכליות ולשמור על רווח למרות המצב מסביב.

קריית אונו קמפוס אונו הקריה האקדמית אונו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד