כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
יישלחו למאסר

לאחר הביקורת: הוחמר עונש המורדים מ'גולני'

לאחר שנשמעה ביקורת על העונש הקל שהושת על לוחמי גולני המורדים - בצה"ל החליטו להחמיר את עונשם והם יישלחו למאסר בפועל

לאחר הביקורת: הוחמר עונש המורדים מ'גולני'
השבעת לוחמי גולני בכותל המערבי צילום: דובר צה"ל

לאחר הביקורת שנשמעה על העונש המקל שנגזר על לוחמי חטיבת גולני שבי, בצה"ל הוחלט להחמיר את הענישה ללוחמי גולני שמרדו והמובילים נשלחו למאסר בכלא. שני לוחמים שהובילו את המרד נשפטו ל-15 ו-20 ימי מחבוש בפועל ולוחם שלישי נשפט לריתוק של 28 יום.

כזכור, האירוע החריג אירע כאשר פלוגה שלמה בגדוד 51 של חטיבת גולני פתחה באירוע נפקדות, השאירו את הנשקים ביחידה ועזבו אותה.

העונש המקורי שנגזר עליהם היה מאסר על תנאי. בנוסף לכך, הוחלט כי לוחמי הפלוגה לא יבצעו כל פעילות מבצעית עד להשלמת סדרה ערכית- משמעתית וחינוכית אותה הם יעברו בימים אלו. כחלק מהנושאים שידונו בסדרה יעבירו המפקדים ללוחמים תכנים בנושאי משמעת, תרבות צבאית, רוח וערכים. על פי הצפוי, בסיומה של הסדרה ישובו לסדרת אימונים שרק לאחריה תבחן החזרתם לפעילות מבצעית.

פלוגת הלוחמים בחטיבת גולני, שנמצאת תחת פיקודה של חטיבה 7, עשתה זאת במחאה על הדחת מפקדם והחלפתו במ״פ מהצנחנים. מפקד הפלוגה הועבר מתפקידו בגלל סיבת "אי התאמה לתפקיד". מיד לאחר מכן התקיים שיח ערכי - פיקודי עם הלוחמים שביצעו את אירוע הנפקדות.

הביקורת נשמעה לאחר שפורסם עונשם של הלוחמים והתברר כי לא נגזר על אף אחד מהחיילים מאסר בפועל. העונש שנגזר לבסוף, ריתוק של שבת אחת, נחשב לקל ביחס לחומרת העברות. בנוסף, עצם העובדה כי הפלוגה המורדת מגולני לא פורקה לאחר המרד, נחשב כתקדים מפני שעד כה מרידות מסוג אלו הביאו לפירוק הפלוגות הסוררות.

חטיבת גולני משפט צבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד