י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בְּמַעֲלות קְדושִׁים

האם התמוטטה לפני הלוויה; האב לא הפסיק לבכות בשבעה

‏בהלוויה של סרן דמיטרי לויטס הי"ד שנפל בצוק איתן, אמא שלו לא הגיעה, היא התמוטטה לפני ההלוויה, הבטחתי לאבא שלו שעם ישראל יזכור אותו. בסיורים איתו הוא סיפר לי על התוכניות שלו, על החלומות שלו, שוחחנו על גיוס חרדים לצה"ל. התוכניות שלו לא הוגשמו לעולם. יהי זכרו ברוך

האם התמוטטה לפני הלוויה; האב לא הפסיק לבכות בשבעה
דמיטרי לויטס הי"ד צילום: באדיבות המצלם

ב-2014, נחטפו שלושה נערים ישראלים בגוש עציון ונרצחו באותו הלילה, הרציחות אירעו ב-12 ביוני 2014 בידי מחבלי חמאס. נרצחו, גיל-עד מיכאל שער, בן 16, תושב טלמון, תלמיד ישיבת מקור חיים בכפר עציון. יעקב נפתלי פרנקל, בן 16, תושב נוף איילון, גם הוא תלמיד ישיבת מקור חיים, ואייל יפרח, בן 19, תושב אלעד, תלמיד ישיבת שבי חברון.

ב-30 ביוני, 18 ימים לאחר החטיפה, נמצאו גופותיהם של שלושת הנערים לא הרחק ממקום החטיפה, הגופות הוסתרו תחת שיחים. שלושה חודשים לאחר החטיפה, אותרו שני הרוצחים בחברון, וחוסלו בפעילות כוחות צה"ל, הימ"מ ושב"כ.

שלושת הנערים הי"ד.

מבצע צוק איתן החל בעקבות ירי טילים מרצועת עזה לעבר יישובים בדרום, הטילים נורו כתגובה ל"מבצע שובו אחים" של צה"ל לאחר חטיפת שלושת הנערים. מיד בתחילת מבצע "שובו אחים" קראו לכל מי שיש לו רשיון על ג'יפ ממוגן להגיע לעזור בחיפושים, נשלחתי לתגבר פלוגת שריון בצפון השומרון כי הנהגים כולם ירדו לחיפושים, שבועיים הייתי בחפ"ק של המ"פ, דמיטרי לויטס, אחרי שבועיים שבו הקצין ואנוכי עושים שעות רבות ביחד בסיורים, הוא ירד לעזה עם פלוגת השריון עליה פיקד, אני המשכתי לגזרת בנימין עם הגדוד הקבוע שלי 941.

לילה אחד מתקשר אליי חבר שהיה איתי במילואים, ואומר לי "דימה נהרג", אחרי שבועיים אינטנסיביים עם דימה הקצין, הרגשתי שהעולם חרב. אמו של דימה התמוטטה ולא הגיעה להלוויה וגם לא לשבעה, ואביו לא הפסיק לבכות בזמן ניחום האבלים. הבטחתי לאבא שלו שעם ישראל יזכור אותו. וכך הסתיימה לה המלחמה עם עזה, כשאנחנו סופרים 73 חללים, 68 חיילים ו-5 אזרחים הי"ד.

על קברו של דמיטרי הגיבור בהר הרצל.

‏בסיורים איתו הוא סיפר לי על התוכניות שלו, הן לא הוגשמו לעולם. עשינו שעות רבות של סיורים, שוחחנו על ההבדל בין חייל חרדי לחייל מישיבת הסדר, על דת ומדינה, ובעיקר על שמירת שבת וההיבטים ההלכתיים מבחינת שירות צבאי, שעות רבות התווכחנו וכל אחד ניסה להסביר את הצד שלו, להסכמה לא הגענו, אבל קבענו להמשיך לשוחח על כך גם אחרי שירות המילואים, לצערי הרב התכנון לא יצא לפועל, עקב נפילתו בעזה של דמיטרי על קידוש השם. הוא תכנן דברים רבים וקיווה להתקדם בדרגות ובתפקידים, אך צלף פלסטיני גדע את חלומותיו. אמרתי קדיש לעילוי נשמתו בשנה הראשונה, יהי זכרו ברוך.

שלושת הנערים חטיפת שלושת הנערים רצח שלושת הנערים הר הרצל צוק איתן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד