כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"אח ובן אהוב ואוהב"

נתניהו מספר על אחיו: "צר לי עליך, אחי יונתן. נעמת לי מאוד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאיבד את אחיו יוני במבצע אנטבה בשנת 1976, שיתף היום ברשתות החברתיות בסיפור אחיו וכתב: "משפחתי ואני מרגישים עטופים באהבה ובהערכה מצד כל המכבדים את זכר הנופלים, וביניהם גם את אחי יוני, שנפל ב״מבצע יונתן״ להצלת חייהם של אחיו ואחיותיו באנטבה שבאוגנדה - ולמען חירות עמנו"

נתניהו מספר על אחיו: "צר לי עליך, אחי יונתן. נעמת לי מאוד"
האחים בנימין ויוני נתניהו צילום: מתוך פייסבוק ראש הממשלה

יום הזיכרון תשפ"ג: ראש הממשלה בנימין נתניהו העלה לרשתות החברתיות התייחסות לאחיו, יוני נתניהו שנהרג במהלך מבצע אנטבה בשנת 1976.

נתניהו כתב: "בערב קשה זה, משפחתי ואני מרגישים עטופים באהבה ובהערכה מצד כל המכבדים את זכר הנופלים, וביניהם גם את אחי יוני, שנפל ב"מבצע יונתן" להצלת חייהם של אחיו ואחיותיו באנטבה שבאוגנדה - ולמען חירות עמנו".

עוד המשיך: "מחבלים פלסטינים חטפו מטוס של "אייר פראנס" עם בני ערובה ישראלים והובילו אותו לאוגנדה. הם איימו לרצוח את בני הערובה אם דרישותיהם לא ייענו. מדינת ישראל שלחה את צה״ל לשחרר את החטופים. כמפקד סיירת מטכ״ל, יוני עמד בראש הכוח הפורץ והסתער בראש חייליו. הוא נורה, נפצע קשה - ומת מפצעיו".

"היה זה אחד המבצעים הנועזים בתולדות העמים, ובאופן טבעי, שמו של יוני ז"ל זכה לתהילה ברבים כמעט בן-ליל. אחי יוני ז"ל אף קיבל את "עיטור המופת" במלחמת יום הכיפורים על חילוצו של חברו הפצוע יוסי בן חנן מעבר לקווים הסורים. עוד בחייו, יוני נודע כמפקד נועז ומוכשר. לנו, בני משפחתו, הוא היה קודם כל אח ובן אוהב ואהוב", סיפר ראש הממשלה.

עוד הוסיף: "עם פרסום ספר מכתביו, "מכתבי יוני", אישיותו הקסומה נתגלתה ברבים, והרהוריו ורישומיו מהווים מאז מקור השראה לקוראיו הרבים. יוני ראה את עצמו חוליה בשרשרת הדורות של עם ישראל וכחלק מתקומתו המחודשת בארצו".

נתניהו סיכם את דבריו: "כמו כל כך הרבה מן הנופלים שלנו, הוא היה מוכן לשלם את המחיר היקר ביותר להבטחת קיומנו. בכך יקירינו שנפלו מהווים מקור השראה לכולנו. יהי זכרם ברוך ונצור בליבנו תמיד. צר לי עליך, אחי יונתן. נעמת לי מאוד".

ראש הממשלה בנימין נתניהו יוני נתניהו מבצע אנטבה יום הזכרון חטיפת מטוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד