כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
שינוי משמעותי

סין יורדת למקום השני כמדינה המאוכלסת ביותר בעולם

הודו עקפה את סין והפכה למדינה המאוכלסת ביותר בעולם. זאת הפעם הראשונה מאז 1950 שסין יורדת למקום השני בדרוג האוכלוסייה העולמית. בנוסף המדינה מתמודדת כעת עם אוכלוסייה מזדקנת שעלולות להיות לה השלכות כלכליות חמורות

סין יורדת למקום השני כמדינה המאוכלסת ביותר בעולם
בנייני דירות בסין צילום: Pixabay

הודו עקפה את סין כמדינה המאוכלסת ביותר בעולם, כך על פי הערכות אוכלוסיית האו"ם, השינוי המשמעותי ביותר בדמוגרפיה העולמית מאז תחילת הרישומים. על פי תחזיות האו"ם, המחושבות באמצעות מגוון גורמים כולל נתוני מפקד האוכלוסין ושיעורי הילודה והתמותה, בהודו יש כעת אוכלוסייה של 1,425,775,850, עולה על סין בפעם הראשונה.

זו גם הפעם הראשונה מאז 1950, כאשר האו"ם החל לעקוב אחר רישומי אוכלוסין עולמיים. הירידה באוכלוסיית סין באה לאחר עשרות שנים של חוקים נוקשים בסין שנועדו להביא לשליטה על שיעור הילודה המשגשג במדינה, כולל הנהגת מדיניות של ילד אחד בשנות ה-80. זה כלל קנסות על הולדת ילדים נוספים. מדיניות זו הפכה לקורבן של ההצלחה בירידת השיעור, בנוסף המדינה מתמודדת כעת עם אוכלוסייה מזדקנת שעלולות להיות לה השלכות כלכליות חמורות.

בהודו, האוכלוסייה גדלה ביותר ממיליארד מאז 1950. אף על פי שהצמיחה הואטה כעת, מספר האנשים במדינה עדיין צפוי להמשיך לעלות בעשורים הקרובים, ולהגיע לשיא של 1.7 מיליארד עד 2064. כיום נולדים בהודו בממוצע 86,000 תינוקות ביום לעומת 49,400 בלבד בסין.

גודלה המדויק של אוכלוסיית הודו עדיין אינו ידוע, עקב עיכוב בביצוע המפקד של המדינה הענקית, המתקיים בדרך כלל מדי עשור. זה היה אמור להיות בשנת 2021, אבל נדחה בגלל מגיפת הקורונה, והממשלה טרם הודיעה על תאריך תחילתו.

 

 

 

הודו סין ילודה כלכלת סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד