כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הממשל מודאג 

הצוות של ביידן חושש מהתוצאות של מתקפה אוקראינית כושלת

בסביבתו של הנשיא ביידן מביעים בשיחות סגורות חשש מאפשרות של כישלון מתקפת הנגד האוקראינית או היעדר עמידה בציפיות - וביקורת גדולה מבית ומחוץ שתבוא בעקבות זאת, אולי באופן שייאלץ את הממשל לצמצם את התמיכה בקייב

הצוות של ביידן חושש מהתוצאות של מתקפה אוקראינית כושלת
מלחמת אוקראינה-רוסיה צילום: באדיבות המצלם

ממשל ביידן מתכונן לאפשרות שאם מתקפת הנגד של אוקראינה באביב לא תעמוד בציפיות, מבקרים מבית ובעלות ברית בחו"ל יטענו שגם אמריקה לא הצליחה. מתקפת הנגד הממשמשת ובאה של אוקראינה תנסה להשתלט מחדש על שטחים שנכבשו על ידי רוסיה, ככל הנראה במזרח ובדרום, אם כי מסיבות מבצעיות לפקידים בכירים בקייב אין פרטים מפורטים.

בפומבי, הצוות של הנשיא ג'ו ביידן הציע תמיכה בלתי מעורערת באוקראינה, והתחייב לשלוח נשק ולהמשיך בסיוע כלכלי "כל זמן שיידרש". אבל, אם המתקפה לא תביא תוצאות כמו שחרור השטחים הכבושים, פקידי ממשל הביעו בדלתיים סגורות חשש כי הלחץ מצד מתנגדי הסיוע לאוקראינה יגבר בארה"ב ובחו"ל, כך דיווח אתר 'פוליטיקו'.

צד אחד יגיד שההתקדמות של אוקראינה הייתה עובדת אילו הממשל היה נותן לקייב את כל מה שהיא ביקשה, כלומר טילים ארוכי טווח, מטוסי קרב ועוד הגנות אוויריות. הצד השני, יטען שהחולשה של אוקראינה מוכיחה שהיא לא יכולה להכריח את רוסיה לצאת לגמרי משטחה.

בתוך הממשל, גורמים רשמיים מדגישים שהם עושים הכל כדי שהמתקפה באביב תצליח. "נתנו כמעט את כל הבקשות שאוקראינה ביקשה למתקפה הנגדית, נשק וציוד רב עבר לאוקראינה במהלך החודשים האחרונים", אמר פקיד ממשל אחד. אבל האמונה במטרה האסטרטגית היא דבר אחד. אמונה בטקטיקה היא אחרת - ומאחורי דלתיים סגורות הממשל מודאג ממה שאוקראינה יכולה להשיג.

"אם אוקראינה לא יכולה להרוויח באופן דרמטי בשדה הקרב, נשאלת בהכרח השאלה האם הגיע הזמן להפסיק את הלחימה ולהיכנס למשא ומתן", אמר ריצ'רד האס, נשיא המועצה ליחסי חוץ. "זה יקר, התחמושת אוזלת, יש לנו מקרים אחרים ברחבי העולם להתכונן אליהם".

"זה לגיטימי לשאול את כל השאלות האלה מבלי להתפשר על המטרות של אוקראינה. זו פשוט שאלה של אמצעים", אמר האס.

מלחמת אוקראינה רוסיה ג'ו ביידן ארה''ב פוליטיקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד